خبرگزاری کار ایران

موافقت هیئت وزیران با انتقال بدهی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به دولت

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۲۰۲

هیات وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (6) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با انتقال بدهی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به دولت موافقت کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، هیات وزیران در جلسه مورخ  97/1/8 به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد ماده (6) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور – مصوب 1394- تصویب کرد:

1- بدهی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان به بانک صادرات ایران ناشی از تکالیف قانونی مقرر در بند (الف) ماده (10) قانون برنامه چهارم توسعه بابت تسهیلات دریافتی به شرح جدول زیر به بدهی دولت منتقل و صرفاً مبلغ سود آن، به نرخ مقرر در قراردادهای مربوط (نسبت به مبلغ اصل بدهی و بدون احتساب جریمه) به روزرسانی می شود، به طوری که در پایان هر سال، مبنای احتساب سود، مبلغ اصل مندرج در جدول زیر می‌باشد و محاسبه سود به روش مرکب ممنوع است:

  موافقت هیئت وزیران با  انتقال بدهی شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان به دولت

2- سرمایه دولت در شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، معادل مبلغ بدهی انتقال یافته، افزایش می‌یابد. وزارت نیرو موظف است گزارش اجرای این بند را با ارایه تأییدیه سازمان حسابرسی به وزارت امور اقتصادی و دارایی ارائه کند.

3-بدهی‌های موضوع این تصویب نامه طبق قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و یا از محل اعتبارات مصوب مربوط در قوانین بودجه سنواتی مورد تسویه قرار می گیرد. سازمان برنامه و بودجه کشور موظف است اعتبار لازم را در لوایح بودجه سنواتی پیش بینی کند.

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز