خبرگزاری کار ایران

سلمان شاه‌محمدی خبر داد:

بالغ بر 88 میلیارد ریال درآمد از محل فروش اقلام صنایع دستی در نوروز 97

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۳۲۵

معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: در نوروز امسال میزان فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان گیلان از مرز 88 میلیارد ریال گذر کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، سلمان شاه‌محمدی با اشاره به برپایی 1100 غرفه در قالب 75 نمایشگاه صنایع دستی در سراسر استان، به رشد 45 درصدی میزان فروش این اقلام نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و اظهار داشت: درآمد حاصل از فروش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان در نوروز امسال بالغ بر 88 میلیارد ریال بوده است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی گیلان هدف از برپایی نمایشگاه‌های متمرکز را معرفی هرچه بیشتر صنایع دستی گیلان به‌عنوان میراثی ارزشمند از نیاکانمان خواند و افزود: تلاش برای اشاعه فرهنگ بومی محلی موجبات آشنایی نسل کنونی و آینده را با فرهنگ و هنر گذشتگان فراهم می‌آورد.

شاه‌محمدی فعالیت بیش از 20 هزار هنرمند صنایع دستی در گیلان را گواهی بر ارج نهادن گیلانیان به میراث گذشتگان خود خواند و یادآور شد: برای صیانت از این میراث کهن، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان در سال‌های اخیر کارگاه‌های آموزشی بسیاری برگزار کرده که زمینه اشتغال پایدار جوانان گیلانی در حوزه صنایع دستی را فراهم نمود.

لازم به‌ذکر است، رشتی‌دوزی، لباس محلی، چادرشب بافی، خراطی، چوب‌تراشی، گره چینی، نازک کاری، منبت و معرق چوب، حصیربافی، بامبوبافی، مرواربافی، سفالگری، کاشی معرق، مینای خانه‌بندی، چلنگری، قلمزنی، گلیم‌بافی، جاجیم بافی، شال‌بافی، نمدمالی، جوراب‌بافی، عروسک‌بافی، قلاب‌بافی و… برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز