خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا تاکید کرد:

تسریع انجام تعهدات دستگاه‌های متولی راه آهن آستارا – آستارا

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۵۷۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا خواستار تسریع اجرای تعهدات دستگاه های اجرایی مرتبط و متولی راه آهن آستارا- آستارا شد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست مشترک مسئولان گمرک و راه آهن و مجری ساخت پروژه راه آهن آستارا - آستارا گفت: با توجه به الزاماتی که در حمایت از این پروژه ملی بنا به اهمیت آن در اقتصاد کشور دارد تمام تلاش خود را برای رفع موانع در شهرستان انجام می‌دهیم اما متولیان امور مربوطه باید در تسریع انجام تعهدات اقدام جدی داشته باشند.

 وی اظهار داشت: با تمام حمایت‌های انجام گرفته از سوی استانداری و فرمانداری و دولت در اجرای این پروژه متاسفانه برخی مشکلات جزئی و ناهماهنگی بین دستگاهی موجب شده است تا مشکلاتی برای شهرستان در بحث تردد و ترافیک ایجاد شود که می بایست هر چه سریع تر این موارد با پی‌گیری شرکت راه آهن و گمرک برطرف شود.

وی ادامه داد: این پروژه ملی اثرات اقتصادی و اجتماعی فراوانی در آینده برای کشور، گیلان و آستارا خواهد داشت اما در این میان باید تلاش شود تا مشکلات شهرستانی هرچه سریع‌تر برطرف شود زیرا هم اکنون زیرساخت‌های جاده‌ای و حمل و نقل در آستارا شرایط ورود و خروج این حجم از بار و ترافیک جاده ای را ندارد.

رنجکش افزود: این پروژه هم اکنون هم اثرات خوبی در بحث اشتغال و سرمایه‌گذاری در آستارا دارد اما باید تلاش شود تا هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های مربوطه تکمیل شود تا مردم بهتر اثرات آن را لمس کنند.

وی اضافه کرد: رفاه عمومی مردم آستارا از مهم‌ترین اولویت‌های مدیریت شهرستان است که نباید با اجرای ناقص برنامه‌های توسعه آرامش آنان سلب شود.

فرماندار آستارا ضمن تاکید بر رفع مشکلات شهرستان خواستار حمایت‌های جدی برای تکمیل زیرساخت ها در این شهرستان شد.

در ادامه این جلسه مهندس ابوالقاسم یوسفی نژاد ناظر گمرکات استان گیلان هم با اشاره به اهمیت راه اندازی راه آهن آستارا - آستارا و اجرای تشریفات گمرکی در محوطه بارانداز تاکید و خواستار تکمیل شدن زیرساخت های مربوطه در این زمینه شد.

مدیران کل روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و گمرک کشور که به نمایندگی از سازمان های مربوطه در این جلسه حضور داشتند، ضمن برشمردن اثرات اجرای این پروژه ملی در اقتصاد کشور و منطقه برخی بر همکاری‌ها و هماهنگی‌های بین دستگاهی تاکید و خواستار رفع کاستی‌ها در اسرع وقت شدند.

موصال محمود اف معاون اقتصادی راه‌آهن جمهوری آذربایجان هم در این جلسه به تاثیرات راه اندازی این راه آهن در خاک جمهوری اسلامی ایران و شهرستان آستارا اشاره و اضافه کرد: هم اکنون پیشنهادات زیادی برای عبور بار از طریق این راه آهن وجود دارد که تلاش داریم تا با همکاری ایران با تکمیل مجموعه راه‌آهن آستارا و بارانداز مربوطه هر چه سریع‌تر به این پیشنهادها پاسخ دهیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز