خبرگزاری کار ایران

از سوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان صورت گرفت؛

تشریح اقدامات طرح سلامت نوروزی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۶۰۹۴۳۱

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مجموعه اقدامات ستاد سلامت نوروزی گیلان را در سه حوزه درمان، بهداشت و غذا و دارو تشریح کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، شاهرخ یوسف زاده چابک رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، ضمن تشریح مجموعه اقدامات ستاد سلامت نوروزی گیلان در سه حوزه درمان، بهداشت و غذا و دارو در تعطیلات نوروزی، اظهار کرد: با آغاز تعطیلات نوروزی و ورود مسافران به استان گیلان، ارتقای سلامت مردم به ویژه مسافران در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان، قرار گرفت.

 بیش از 95 هزار نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی گیلان مراجعه کردند

وی در خصوص عملکرد حوزه درمان گفت: به منظور بهبود خدمت رسانی در حوزه درمان،  از ۲۹ اسفند ماه 96 تا 15 فرودین ماه جاری، تمامی مراکز درمانی دولتی و خصوصی استان، ضمن آمادگی کامل، خدمات قابل توجه ای را در راستای خدمت رسانی به مردم و مسافران به انجام رساندند. 
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، تصریح کرد: بر اساس اطلاعات ثبت شده بیماران در سامانه رصد سلامت، طی این مدت بیش از 95 هزار نفر به بخش اورژانس مراکز درمانی گیلان مراجعه کردند و طی آن بیش از 2 هزار عمل جراحی به انجام رسید که یک هزار و 523 مورد از آنها اورژانسی بود.
 

شش هزار و 645 نفر از خدمات فوریت های پزشکی اورژانس 115 گیلان بهره مند شدند

وی ادامه داد: تعداد کل بیماران بستری شده در بخش های ویژه، یک هزار و 891 نفر و تعداد بیماران بستری در بخش های عادی نیز 14 هزار و 487 نفر بوده است. 

 یوسف زاده چابک، خاطرنشان کرد: مرکز اورژانس 115 گیلان با راه اندازی 23 ایستگاه سلامت نوروزی ، استقرار 54 پوشش جاده ای در مسیر های پرتردد و حادثه خیز و آماده باش کامل 63 پایگاه شهری و جاده ای، خدمات خود را به مسافران نوروزی ارایه کرد و از 15 اسفند ماه تا 15 فروردین ماه، شش هزار و 645 نفر از خدمات فوریت های پزشکی اورژانس 115 گیلان بهره مند شدند که از این تعداد، هزار و 782 ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی بود.

انجام بیش از 49 هزار بازرسی از مراکز و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی

یوسف زاده چابک، ضمن تشریح اقدامات حوزه بهداشت اظهار داشت: در طی اجرای طرح سلامت نوروزی در گیلان (15 اسفند 96 تا 15 فروردین 97) به همت ۲۵۰ کارشناس بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از 49 هزار مورد بازرسی از مراکز و اماکن تولید و عرضه مواد غذایی، محل های اسکان و سامانه های آبرسانی و ... در گیلان انجام شد.

معدوم سازی بیش از 39 تن مودا غذایی غیر بهداشتی در سطح عرضه
در این بازرسی ها۸۰۶ مرکز متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند و برای ۳۵۸۲ محل متخلف، اخطار صادر شد. همچنین۱۸۴ محل غیر بهداشتی نیز پلمپ شد و طی آن، بیش از 39 تن مودا غذایی غیر بهداشتی از سطح عرضه جمع آوری و معدوم شد.
 
۱۸۴ داروخانه در گیلان پاسخ گوی نیاز های دارویی مردم در نوروز بود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، در خصوص اقدامات حوزه غذا و دارو در ایام تعطیلات نوروزی نیز، گفت:  ۱۳۸ داروخانه روزانه و ۴۶داروخانه شبانه روزی در این ایام، پاسخگوی نیاز دارویی مردم در سطح استان بود.

همچنین با تشدید نظارت ها از سوی کارشناسان اداره نظارت بر مواد غذایی و دارویی معاونت غذا دارو و انجام بازرسی های مشترک با سازمان های ذیربط، بهبود خدمت رسانی به مردم، در دستور کار قرار گرفت. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز