خبرگزاری کار ایران

برای نخستین بار انجام شد؛

تولید مواد اولیه داروهای ام‌اس و انعقاد خون برای تأمین نیاز داخل و صادرات

asdasd
کد خبر : ۶۰۳۱۱۴

قائم مقام مدیرعامل شرکت آرمان کاسپین گفت: با تولید مواد اولیه داروهای ام‌اس و انعقاد خون در این شرکت علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، زمینه لازم برای صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه فراهم می‌شود.

به گزارش ایلنا از بندرانزلی، امیر ابراهیمی قائم مقام مدیرعامل شرکت آرمان کاسپین اظهار داشت: با تولید مواد اولیه داروهای ام اس و انعقاد خون در این شرکت که برای نخستین بار در خاورمیانه صورت می گیرد، علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، زمینه لازم برای صادرات به کشورهای حاشیه دریای خزر به خصوص روسیه فرآهم می شود.

وی با بیان اینکه این شرکت علاوه بر سابقه ۱۵ ساله در حوزه بازرگانی دارو، پیش از این در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تولید داروهای مشابه مشغول به فعالیت بوده، دلیل انتخاب منطقه‌آزاد انزلی برای فعالیت تولیدی را بهره‌گیری از مزایا و معافیت‌های قانونی آن و امکان حضور در بازار حوزه دریای خزر به‌ویژه روسیه و همین‌طور وجود جوانان تحصیلکرده و متخصص در استان‌گیلان اعلام کرد و در این میان بر حمایت و همراهی منطقه‌آزاد انزلی در  ایجاد بستر لازم برای سرمایه گذاری در این حوزه استراتژیک تاکید کرد.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه هم اکنون در حال طی کردن مراحل  نصب و راه‌اندازی خطوط تولید خود در فاز اول پروژه در شهرک صنعتی ناحیه دو منطقه آزاد انزلی هستیم و تا بهار سال 97، آماده بهره‌برداری این فاز خواهیم بود، اضافه کرد: برای این طرح در فاز اول سرمایه‌گذاری 100 میلیاردی صورت گرفته و با توجه به های‌تک بودن فرآیند تولید محصول، زمینه اشتغال برای 27 نفر فرآهم خواهد شد.

قائم مقام مدیرعامل شرکت آرمان کاسپین مراحل توسعه این واحد تولیدی را در سه فاز اعلام کرد و گفت: در مرحله دوم و سوم با تکنولوژی ایتالیایی و حضور متخصصان ایتالیایی تنوع محصولات تولیدی افزایش خواهد یافت و طی پنج سال اجرای طرح توسعه، میزان تولیدات کارخانه به 2 هزار کیلو بالغ خواهد شد.

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه اینکه تولید این نوع و میزان تولید مواد اولیه برای کارخانه‌های کشور در یک واحد تولیدی بی نظیر است؛ چراکه تولید این ترکیبات در خاورمیانه در انحصار ایران خواهد بود و هم اکنون کل مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های داروسازی کشور در حدود 1400 کیلوگرم بوده که از خارج از کشور وارد می‌شود.

 ابراهیمی درباره استفاده از نیروی متخصص در این واحد تولیدی اظهار داشت که دکتر داروساز و فارغ‌التحصیلان شیمی از متخصصانی هستند که در این مجموعه مشغول به کار  می گردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز