خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر:

800 اولویت تحقیقاتی در شرکت توانیر وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۶۰۲۴۳۳

مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر گفت: حدود 700 تا 800 اولویت تحقیقاتی در شرکت توانیر در بخش‌های مختلف وجود دارد .

به گزارش ایلنا از رشت، سمینار معرفی دو پروژه تحقیقاتی شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان با حضور مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر،  معین پور مشاور مدیر عامل شرکت توانیر،داراب زاده معاون برنامه ریزی و تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، اعضای کمیته تحقیقات شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان، نمایندگان شرکت برق منطقه ای زنجان و شرکت مهندسان برق گیلان زمین در سالن کنفرانس شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان برگزار شد.

 تقوایی، مدیر کل دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر در این سمینارگفت: دفتر تحقیقات و توسعه فناوری شرکت توانیر از 5 گروه ارتباط صنعت با دانشگاه و مراکز پژوهشی ، گروه کنترل کیفیت تجهیزات برق، گروه پروژه های ملی و توسعه‌ای ، گروه فناوری های نو و گروه ارتباط با زیر مجموعه تشکیل شده است. دفتر تحقیقات  و توسعه فناوری شرکت توانیر سالانه 25 میلیارد تومان برای پروژه های تحقیقاتی شرکتهای برق منطقه ای و شرکتهای توزیع نیروی برق سرمایه گذاری می کند. برای پروژه های تحقیقاتی و حتی برای پروژه های خارج از اولویت و پروژه هایی که باید بنا به ضرورت در اسرع وقت اجرا شود از بابت تخصیص منابع جای نگرانی وجود ندارد و آمادگی لازم برای تخصیص منابع در این زمینه وجود دارد.

وی افزود: انتظار می رود برای انجام پروژه‌های تحقیقاتی فقط از پتانسیل و ظرفیت استانی و منطقه ای استفاده نشود و از ظرفیت کل کشور در این خصوص استفاده لازم شود. برای موسسات و دانشگاه‌هایی که بتوانند در قالب پروژه‌های تحقیقاتی یک مشکل ملی را حل کنند تسهیلات خوبی از سوی شرکت توانیر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه حدود 700 تا  800 اولویت تحقیقاتی در شرکت توانیر در بخشهای مختلف وجود دارد گفت: دفتر تحقیقات شرکت توانیر حمایت لازم از تجهیز آزمایشگاه را انجام می دهد اما این حمایت در قالب پروژه های تحقیقاتی است که منجر به تجهیزات آزمایشگاهی بشود.

مدیر کل دفتر تحقیقات  و توسعه فناوری شرکت توانیر با بیان اینکه تدابیر لازم برای کاهش فرایند انجام پروژه های تحقیقاتی انجام شده است و تصمیماتی در رابطه با تجاری سازی اتخاذ شده است، افزود: در قراردادهایی که محققین و اساتید دانشگاه با شرکت های برق منعقد می نمایند، مالکیت فکری و معنوی با کارفرما است و بدون اجازه کارفرما محققین حق نشر و استفاده از نتایج تحقیقات را ندارند مگر اینکه اجازه این کار را کارفرما بدهد. شرکتهای کارفرمایی اجازه دارند دستگاههای ساخته شده مورد نیاز محقق و دانشگاهها را در اختیار آنها قرار دهند.

داراب زاده،  معاون برنامه ریزی و تحقیقات  شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در ابتدای این سمینارگفت:مطابق سیاست گذاری که در ابتدای سال 96 انجام شد و با توجه به تاکید  بلبل آبادی مدیر عامل شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان توجه و اهتمام ویژه ای به امور تحقیقاتی در شرکت شده است به نحوی که شاهد رشد و جهشی در فعالیتهای تحقیقات شرکت بودیم.

وی افزود:کمیته تحقیقات شرکت به طور منظم جلسات پرمحتوایی را در طول سال برگزار کرد و در این جلسات ارائه مطالب تحقیقاتی از سوی محققان نیز انجام شد که خروجی این جلسات، اتخاذ تصمیم گیری‌های خوب و موثری بود که به مشخص کردن اولویت‌های تحقیقاتی کمک شایانی کرد. با تلاش و انجام کار گروهی توانستیم 100 درصد بودجه تحقیقاتی شرکت را جذب کنیم و در سال 96 برای 10 اولویت تحقیقاتی عقد قرارداد انجام شد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز