خبرگزاری کار ایران

قربان‌علی محمدپور:

وضعیت تفکیک زباله در گیلان نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده است

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۷۶۲

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست گیلان گفت: متأسفانه در کل استان جمع‌آوری زباله و تفکیک آن از مبدأ هنوز به یک فرهنگ لازم‌الاجرا تبدیل نشده است.

به گزارش ایلنا از رشت، قربان‌علی محمدپور اظهار کرد: هفته اخیر مجوز زیست‌محیطی زباله‌سوز 600 تنی و خط انتقال گاز رشت گرفته‌شده است.

وی با اشاره به کمپوست لنگرود افزود: هشت هکتار از محل دفن زباله از سوی منابع طبیعی به شهرداری اختصاص‌یافته تا کارخانه کمپوست در آن احداث شود.

مدیرکل حفاظت از محیط‌زیست گیلان با اشاره به فرایند احداث کارخانه کمپوست در تالش گفت: علاوه بر اقداماتی که در سال‌های گذشته در تالش برای احداث کارخانه کمپوست صورت گرفته بود، 2.5 میلیارد تومان جدیداً به آن اختصاص‌یافته است.

محمد پور بابیان اینکه وضعیت تفکیک زباله در استان نسبت به سال‌های گذشته بدتر شده افزود: متأسفانه در کل استان جمع‌آوری زباله و تفکیک آن از مبدأ هنوز به یک فرهنگ لازم‌الاجرا تبدیل نشده است.

وی بابیان اینکه در رشت به ظرفیت صددرصدی در جمع‌آوری و تفکیک زباله رسیده‌ایم خاطرنشان کرد: لازم هست همه شهرداران توجه بیشتری به جمع‌آوری و تفکیک زباله از مبدأ داشته باشیم تا مخاطرات زیست‌محیطی بیشتر نشود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز