خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

دغدغه ما ایجاد اشتغال و رفع مشکلات صنعتی، معدنی در رودبار است / بنگاهداری بانک‌ها با روح اقتصادی مقاومتی سازگاری ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۴۱۲

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان گفت: با توجه به پتانسیل‌های غنی معدنی و همچنین ظرفیت‌ها و ابنیه صنعتی ایجاد شده، احیاء و اعتلای رونق اقتصادی و اشتغال رودبار و لوشان در اولویت است.

به گزارش ایلنا،فرهاد دلق‌پوش در دیدار با منوچهر جمالی، نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی بر لزوم تعامل و تمهیدات ویژه جهت حل مشکلات صنعتی و معدنی تاکید کرد و گفت: با توجه به پتانسیل‌های غنی معدنی و همچنین ظرفیتها و ابنیه صنعتی ایجاد شده، احیاء و اعتلای رونق اقتصادی و اشتغال رودبار و لوشان در اولویت است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان با اشاره به آمادگی سرمایه‌گذاری خارجی جهت بهره‌برداری و فرآوری معدن ذغال سنگ در رودبار اظهار داشت: با شرکت اینترنشنال از کشور بحرین توافقات اولیه جهت سرمایه‌گذاری برای استخراج و فرآوری ذغال سنگ رودبار انجام شده است که در صورت صدور مجوز و طی فرآیند آن شروع به فعالیت خواهد کرد و باعث رونق اقتصاد و اشتغال منطقه خواهد بود.

وی همچنین به گرایش بنگاه‌داری بانک‌ها اشاره کرد و گفت: فلسفه و هدف از ارائه تسهیلات مالی بانکها به واحدهای صنعتی حمایت از تولید و  ایجاد پویایی در چرخه یک فعالیت صنعتی می باشد در حالی که این نحوه بانکداری، بانکها را به سمت بنگاهداری سوق داده است و این با روح اقتصاد مقاومتی سنخیت و سازگاری ندارد.

منوچهر جمالی نماینده مردم شهرستان رودبار در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست احداث و شروع عملیات ایجاد شرکت پتروشیمی را مطرح کرد و گفت؛ احداث واحد پتروشیمی در رودبار در راستای ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی منطقه ضروری است و فقط تاکید بر این است مجوز آن به افراد ذیصلاح و متخصص و کارآمد واگذار شود.

منوچهر جمالی در ادامه بازدید از مناطق صنعتی و معدنی شهرستان انتخابیه خود را خواستار شد و گفت: احیاء شرکت کفش گنجه رودبار و استفاده از این تاسیسات بنا شده جهت ایجاد تولید و اشتغال نیز باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز