خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهر رشت مطرح کرد:

لزوم و اولویت توجه به محیط زیست در مبانی معماری شهری

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۲۷۵

رئیس شورای شهر رشت دغدغه اصلی مدیریت شهری در حوزه معماری شهری را حفظ اماکن تاریخی با تعریف مدل‌های اقتصادی مناسب و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، سید امیر حسین علوی در همایش ملی پژوهش‌های نوین در معماری که در تالار حکمت دانشگاه گیلان برگزار شد با نقد از اتفاقات غیرکارشناسی رخ داده در حوزه معماری شهری خواستار اجرای مبانی معماری علی الخصوص توجه به اقلیم،فرهنگ و توپوگرافی در اجرای پروژه ها شد.

رئیس شورای شهر با اشاره به طرح بازآفرینی شهری که از سوی وزارت راه و شهرسازی در سطحی ملی در حال تدوین است، تغییر در سیاست‌های کلان معماری و شهرسازی در این ابعاد را ناشی از وجود اشتباهات گذشته دانست.

وی با ذکر این مطلب که توجه به مبانی معماری ایرانی اسلامی بهترین الگو برای معماری شهری از ایده تا اجرا میباشد اظهار داشت : دغدغه اصلی مدیریت شهری در این حوزه حفظ اماکن تاریخی با تعریف مدل‌های اقتصادی مناسب و ایجاد بستر مناسب جهت سرمایه گذاری بخش خصوصی دانست.

علوی با بیان این مورد که در زمینه بافت تاریخی در گذشته غفلت هایی جبران ناپذیری صورت گرفته با اشاره به جایگاه محوری این ابنیه ها در حفظ فرهنگ و تاریخ شهر خواستار ورود جدی و دغدغه‌مند دانشگاهیان در این حوزه شد و از حمایتهای مجموعه شورای شهر در این باره خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز