خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد گیلان مطرح کرد:

کاهش 12 هزار نفری خانوارهای تحت پوشش کمیته امداد گیلان/ 72 درصد از مددجویان گیلان سالمند هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۰۱۲

مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا محمدی مدیرکل کمیته امداد گیلان در نشست خبری با بیان اینکه توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت از ضرورت‌ها و اولویت‌های اصلی این نهاد است، گفت: توانمندسازی مددجویان از طریق پرداخت تسهیلات ارزان برای ایجاد شغل و راه‌اندازی کسب‌وکار انجام می‌شود که نقش مهمی در ایجاد استقلال اقتصادی و افزایش عزت‌نفس آن‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال 94 حدود 115 هزار و 500 خانوار در گیلان تحت حمایت کمیته امداد بودند، افزود: توانمندسازی خانوارها در ابعاد اقتصادی،فرهنگی،اجتماعی و اعتقادی موجب شد تا امروز این میزان به 103 هزار خانوار کاهش پیدا کند.

محمدی تصریح کرد: برای اشتغال‌زایی سه هزار و 745 مددجوی گیلانی تا دی‌ماه سال جاری 74 میلیارد و 402 میلیون تومان پرداخت‌ شده است .

مدیرکل کمیته امداد گیلان بابیان اینکه اعتبار اشتغال‌زایی مددجویان استان در سال گذشته ۴۴ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۱۰۲ میلیارد تومان افزایش‌یافته است،افزود:تاکنون ۷۴ درصد اعتبار اشتغال‌زایی این استان باهدف ایجاد فرصت شغلی برای شش هزار مددجو جذب‌شده است .

وی 70درصد مددجویان گیلانی را روستایی و 30 درصد را شهری اعلام کرد و ادامه داد: 72 درصد از مددجویان گیلان را سالمندان تشکیل می‌دهند که تهدیدی برای استان و همچنین وضعیت اشتغال محسوب می‌شود .

محمدی به الگوی توانمندسازی‌خانوارها اشاره کرد و گفت: این الگو از طریق آمایش محل و شناسایی مستعدین اشتغال‌زایی،مشاوره شغلی، مهارت‌آموزی، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی، اجرای طرح اشتغال و نظارت بر طرح تا پنج سال اجرا می‌شود .

وی بابیان اینکه در سال جاری برای اشتغال‌زایی مددجویان گیلانی 250 دستگاه خودرو وانت نیسان به آن‌ها اختصاص پیدا کرد، افزود: طی‌تفاهم‌نامه سه‌جانبه میان کمیته امداد گیلان، صندوق کارآفرینی امید و یک شرکت خودروسازی، مبلغ 7.5 میلیارد تومان اعتبار برای خرید این خودروها هزینه شد .

مدیرکل کمیته امداد گیلان به ارائه آموزش فنی و حرفه‌ای به 9 هزار نفر از مجریان طرح‌های اشتغال‌زایی به‌صورت سالیانه اشاره کرد و گفت: تا سقف یک‌میلیون تومان برای آموزش هر نفر پرداخت می‌شود .

محمدی بابیان اینکه در سال جاری برای 471 نفر از مددجویان گیلانی از طریق کاریابی شغل ایجادشده است،ادامه داد:حق بیمه مددجویان یا فرزندان مددجو که از طریق کاریابی مشغول به کارشده‌اند تا دو سال توسط کمیته امداد پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز