خبرگزاری کار ایران

برای جلوگیری از بروز قطعی های احتمالی انجام شد

نصب اسپیسر بین فازی برجهای خطوط برق در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۹۷۱۸۰

حمزه عیسی زاده گفت: عملیات نصب اسپیسر بین فازی در مسیر خطوط 63 کیلوولت رشت شمالی-کوچصفهان-آستانه-سیاهگلده و رشت شمالی-پوشش-مقدم به اتمام رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، حمزه عیسی زاده  مدیر دفتر فنی انتقال معاونت بهره برداری  شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در خصوص این پروژه گفت: عملیات نصب تعداد 234 عدد اسپیسر بین فازی در مسیر خطوط 63 کیلوولت رشت شمالی-کوچصفهان-آستانه-سیاهگلده و رشت شمالی-پوشش-مقدم به طول 125.35 کیلومتر مدار، با اخذ مجوز خاموشی لازم بر روی خطوط و با نظارت همکاران واحد خطوط معاونت بهره برداری به اتمام رسید.
وی افزود:
 با توجه به تیپ برج ها و دستور العمل نحوه نصب، از مجموع 234 عدد اسپیسر بین فازی، تعداد 204 عدد اسپیسر به طول 327 سانتی متر، 8 عدد آن به طول 252 سانتی متر، 22 عدد اسپیسر بین فازی به اندازه 265 سانتی متر مورد استفاده قرار گرفت.
عیسی زاده در خصوص ضرورت اجرای این پروژه گفت: سال گذشته در خطوط 63 کیلوولت مذکور، شاهد پدیده گالوپینگ بودیم که جهت مقابله با این پدیده، مطابق مطالعات مشاوران محترم در سال 96 نصب اسپیسر بین فازی در این خطوط طراحی و اجرا شد.
مدیر دفتر فنی انتقال گفت: در حال حاضر تعداد 92 عدد اسپیسر در انبار شرکت موجود می باشدکه پس از مساعد شدن هوا و بررسی عملکرد اسپیسرهای نصب شده در بارش برف گذشته، از این اسپیسرها برای خطوط 2 مداره رشت شمالی- کیاشهر- لشت نشا استفاده خواهد شد.
گفتنی است که اسپیسر بین فازی وسیله عایقی است که موجب جلوگیری از بهم خوردن فازها به یکدیگر می شود. همچنین در هنگام گالوپینگ باعث می شود تا از نوسان هادیها و در نتیجه از بروز اتصالی و قطعی های احتمالی جلوگیری شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز