خبرگزاری کار ایران

نماینده ولی فقیه در گیلان:

امام(ره) انقلاب اسلامی را با مقاومت به پیروزی رساند

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۱۳۰

نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: امام خمینی(ره) با مقاومت، صبر و آینده‌ای روشن توانست زندان و تبعیت را پشت سر بگذارد و انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند.

به گزارش ایلنا از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در دیدار با استادان و طلاب نخبه حوزه‌های علمیه رشت با تسلیت ایام فاطمیه(س) و تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: روزگارانی بر روحانیت و ملت بزرگ اسلامی گذشت که از یک پاسبان هراس داشتند و اگر کسی یک کلمه علیه سیاست‌های شیطانی طاغوت حرف می‌زد او را به زندان می‌انداختند.

وی به وجود اختناق در رژیم طاغوتی پهلوی اشاره کرد و افزود: در رژیم گذشته وعاظ حتی نمی‌توانستند فتوای مرجع تقلید را برای مردم بیان کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه انقلاب اسلامی به رهبری امام(ره) به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: روحانیت در رأس انقلاب اسلامی بود و امام(ره) در رأس روحانیت قرار داشت.

آیت‌الله قربانی، امام خمینی(ره) را یک روحانی به معنای واقعی توصیف کرد و گفت: امام(ره) انسانی بزرگ و الهی بود و با صداقت و تقوا به این مقام رسیده است.

وی با تأکید براینکه باید شکرگزار نعمت انقلاب اسلامی باشیم، بیان کرد: امام(ره) دارای اخلاص، ایمان و علم بود و روحانیون باید با تأسی از ایشان بهره کامل از دانش ببرند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بر ارتقای دانش طلاب و روحانیت تأکید کرد و یادآور شد: روحانیون نباید از علم فاصله بگیرند و وقت‌ها به روزمرگی گذرانده شود.

آیت‌الله قربانی با اشاره به اینکه امام(ره) هر سخنی به زبان می‌آورد به آن رسیده بود و آن عمل می‌کرد، متذکر شد: امروزه کتاب‌های مفید بسیاری وجود دارد و طلاب و روحانیون باید از آنها بیشترین بهره را ببرند.

وی، مسؤولیت پاسخگویی به شبهات دینی را به عهده روحانیت دانست و اظهار کرد: روحانیون مسئولیت بزرگی به عهده دارد و پالایش مغزهای دنیای امروز و پاسخگویی به شبهات به عهده ما است.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه روحانیون ارشاد جامعه را به عهده دارند، بیان کرد: امام(ره) دارای ویژگی‌های مذکور بود و با مقاومت، صبر و آینده‌ای روشن توانست زندان و تبعیت را پشت سر بگذارد.

آیت‌الله قربانی به وجود 2 هزار شبکه ماهواره‌ای و سخن‌پراکنی آنها علیه اسلام اشاره کرد و افزود: مردم از روحانیت انتظار دارند به‌سرعت پاسخ شبهات علیه دین را بدهند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با مجاهدت‌های بسیار به پیروزی رسیده است، تصریح کرد: امیدوارم با پیروی از سنت پیامبر اکرم(ص)، ائمه(ع)، امام(ره) و مقام معظم رهبری بتوانیم مسئولیت حفاظت از اسلام، قرآن و دین تا ظهور امام زمان(عج) را به‌خوبی به انجام برسانیم ضمن اینکه با خون شهدا عهد می‌بندیم تا پای جان از اسلام حمایت کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز