خبرگزاری کار ایران

عضو شورای شهر رشت:

شورا در شورای فرهنگ عمومی گیلان نماینده‌ای ندارد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۹۰۷

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت بیان کرد: شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان رشت و استان گیلان نماینده ای ندارد.

به گزارش ایلنا از رشت، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت اظهار داشت: انقلاب اسلامی یک هدیه الهی بود و وحدت کلمه رمز پیروزی این انقلاب بزرگ بود.

وی با اشاره به ایام فاطمیه اظهار کرد: مدیریت شهری نصب پرچم های سیاه در پل ها، میادین و ساختمان های اداری شهرداری را در دستور کار خود قرار دهد و فضاسازی مناسب در این زمین انجام شود.

عاقل منش ماندگاری انقلاب اسلامی را مرهون خون شهدا دانست و یادآور شد: جوانان ما قبل از انقلاب و پس از پیروزی انقلاب در دوران دفاع مقدس جانفشانی کردند و جان نثاری آنها امروز نیز ادامه دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با برگزاری یادواره های شهدا و اقداماتی نظیر چاپ آثار شهدا و ایثارگران در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گام برداریم.

عاقل‌منش ابراز امیدواری کرد در آینده تفاهم نامه ای بین شهرداری رشت و ستاد کنگره هشت هزار شهید استان گیلان در راستای تعاملات هدفمند و بیشتر منعقد شود و به صورت کیفی تر با ستاد کنگره هشت هزار شهید گیلان تعامل برقرار شود.

عاقل منش با اشاره به حضور شهردار رشت در کمیسیون فرهنگی شورا بیان داشت: از شهردار رشت دعوت کردیم تا دیدگاه ایشان را در خصوص بودجه فرهنگی سال آینده رشت بشنویم و اولویت ما در حوزه فرهنگی باید توسعه فرهنگ شهرنشینی باشد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه رودخانه های رشت ظرفیت مناسبی برای احداث زمین های روباز ورزشی است گفت: در دوره سوم شورای شهر از این ظرفیت برای ساخت زمین های ورزشی استفاده شد و می توانیم این اقدام را در شورای پنجم هم ادامه دهیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت به ضرورت تدوین پکیج کامل و مناسب برای سرای محلات شهرداری تاکید کرد و گفت: باید بتوانیم خروجی مناسب از سرای محلات دریافت کنیم و با تقویت سرای محلات می توان از بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح محلات‌ با نگاه تقویت و آموزش فرهنگ شهروندی جلوگیری کرد.

محمدحسن عاقل منش با اشاره به اینکه شورای شهر رشت در شورای فرهنگ عمومی شهرستان و استان نماینده ای ندارد اذعان داشت: در گذشته مصوبه‌ای در اجلاس دوره‌ای روسای کمیسیون های فرهنگی، اجتماعی و زیست شهری کلانشهرها در مراکز استان‌ها بود مبنی بر این که روسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراهای کلانشهرها و مراکز استان ها در شورای فرهنگ عمومی استان خود عضویت رسمی یابند و در همان مقطع از طریق شورای عالی استان‌های کشور نامه‌ای در این خصوص به وزارت کشور و استانداران سراسر کشور ارسال شد و ما هم از مسئولان مربوطه و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی می‌خواهیم در این زمینه رسیدگی و اقدام کنند چرا اینکه شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان عمده برنامه های فرهنگی و اجتماعی و مناسبت های ملی و مذهبی را حمایت می‌کند و نقش به سزایی در تصمیم گیری‌ها دارد و صرفا نباید شورا و شهرداری را به عنوان یک نهاد پول دهنده و امکانات دهنده دید بلکه باید با وسعت کاری مجموعه مدیریت شهری را به عنوان یک نهاد تصمیم گیر و تصمیم ساز هم ملاحظه کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه خانه سمیعی رشت پس از سال‌ها رها شدن احیا شده و در اختیار جمعی از فعالان صنایع دستی قرار گرفته است گفت: همه ما باید کمک کنیم بناهای تاریخی رشت احیا شوند و در زمینه احیای خانه صمیمی نیز می توانیم پیگیری لازم را از طریق کمیسیون فرهنگی شورا و شهرداری انجام دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز