خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد:

سالانه 3800 نفر در گیلان به سرطان مبتلا می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۷۱۸

طبق بررسی‌های دانشگاه علوم پزشکی‌گیلان سالانه ۳۸۰۰ مورد بیمار جدید به مجموع بیماران مبتلا به سرطان در استان گیلان اضافه می شود.

به گزارش ایلنا از رشت،  علی داودی- معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی به مناسبت هفته مبارزه با سرطان (۱تا ۷ بهمن ماه) گفت: بطور متوسط در استان گیلان سالیانه ۳۸۰۰ مورد بیمار جدید به مجموع بیماران مبتلا به سرطان در استان گیلان اضافه می‌شود و هر ۴۸ ساعت در استان گیلان ۳ مورد بیمار سرطان سینه، 2 مورد سرطان معده، 2 مورد سرطان روده و یک مورد بیمار با سرطان تیروئید شناسایی می شود.

داودی ترتیب شیوع سرطان در گیلان بدون در نظر گرفتن جنسیت را به ترتیب سرطان پستان، معده، روده و تیرویید اعلام کرد.
 
وی ضمن تشکر از تلاش همکاران و کارشناسان حوزه سلامت و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شناسایی و درمان بیماران، گفت: شاخص بروز سرطان در گیلان ۱۴۰ نفر (بدون در نظر گرفتن سرطان های پوست) در یکصد هزار نفر جمعیت است.
 
معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به فعالیت های منظم در زمینه آموزش برای پیشگیری از سرطان در استان، خاطر نشان کرد: خوشبختانه شرایط درمان و کنترل این بیماران در استان فراهم است و امیدواریم آمار ابتلا به سرطان در گیلان کاهش یابد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز