خبرگزاری کار ایران

فرماندار سیاهکل عنوان کرد:

آسفالت نبودن ۷۵ درصد از راه‌های دسترسی شهر سیاهکل/سیاهکل پس از ۱۴ سال صاحب سینما می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۲۱۳

فرماندار سیاهکل از تخصیصی اعتبار ۵۶۰ میلیونی برای ادامه تکمیل ساخت سینمای این شهرستان خبر داد و گفت: سال آینده پس از ۱۴ سال سیاهکل دوباره سینما دار خواهد شد.

به گزارش ایلنا از سیاهکل، رضا اسلامی فرماندار این شهرستان در جلسه ستاد بازآفرینی سیاهکل با اشاره به پیشینه تاریخی شهر دیلمان و سیاهکل و بازماندن این منطقه از توسعه به دلایل مختلف، اظهار داشت: با همت مسئولان استانی و با بررسی علمی و تخصصی قادر خواهیم بود که شهرستان سیاهکل را به جایگاه واقعی آن برسانیم.

وی از شهرداران سیاهکل و دیلمان خواست با پیگیری‌های مستمر این دو شهر را به نقطه مطلوب از منظر توسعه رسانده و به معنای بررسی طرح‌های درست، پرهیز از گوش دادن به مشاوره‌های غلط و با وصل شدن به ادارات کلى همچون بنیاد مسکن و … به رفع مشکل شهرها کمک کنند.

فرماندار سیاهکل افزود: شهرداران و روسای ادارات باید با طرح‌ها و استفاده از طرح بازآفرینی شهری و کمک از ستاد بازآفرینی برای درآمدزایی، رایزنی جهت تخصیص بودجه استانی و حتی کشوری تمام تلاش خود را به کار ببرند و بنده نیز از هیچ کمکی دریغ نخواهم کرد.

اسلامی با توجه به فرسودگی شهرهای سیاهکل و دیلمان و آسفالت نبودن ۷۵ درصد راه‌های دسترسی شهر سیاهکل، گفت: بازآفرینی شهری باید توسط شورای شهر و شهرداران جدی گرفته شود و تمام تلاش خود را برای توسعه شهرستان به‌کارگیرند و این‌گونه نباشد که شهرداران و شورای شهر بدون تأثیرگذاری مأموریت خود را به اتمام برسانند.

 وی با اشاره به آماده‌سازی ۱۰ طرح برای بازآفرینی شهری شهر سیاهکل، ایجاد بازار محلی، بازارچه‌های دائمی، فرهنگسرا، راه‌اندازی مجدد سینما را از مهم‌ترین طرح‌های شهرستان سیاهکل اعلام کرد.

فرماندار سیاهکل از تخصیصی اعتبار ۵۶۰ میلیونی برای ادامه تکمیل ساخت مجتمع فرهنگی تجاری (سینما) مرکز شهر خبر داد و گفت: ساختمان سینما مرکز شهر از سال ۸۳ تعطیل‌شده و ساختمان نیمه‌کاره آن سوهان روح مردم شده بود که خوشبختانه پس از تخصیص اعتبار ۵۶۰ میلیونی تومانى و انتخاب پیمانکار بازسازی آن شروع‌شده و هم‌اکنون پیمانکار در محل مذکور در حال تجهیز کارگاه و نصب داربست است و امیدواریم سال آینده پس از ۱۴ سال سیاهکل دوباره سینما دار خواهد شد.

اسلامی در ارتباط با طرح ساماندهی بازار هفتگی با رویکرد کالاهای سنتی و محلی با حذف واسطه‌ها خاطرنشان کرد: توجیهی برای فروش البسه در بازار هفتگی نیست و باید محصولات سنتی و محلی در بازار به فروش برسد.

 وی به طرح ساماندهی سیمای شهر در خیابان امام خمینی (ره) و تخریب مغازه‌های این خیابان اشاره کرد و گفت: طرح ایجاد پارک بانوان، طرح ساماندهی پارک و استخر سیدوارستان که با کمترین هزینه می‌تواند قطب گردشگری و محل تفریحی برای مردم سیاهکل باشد باید موردتوجه قرار بگیرد.

فرماندار سیاهکل با توجه به وجود ظرفیتی همچون کارخانه سیمان در سیاهکل تصریح کرد: طی رایزنی‌هایی که با مسئولان این کارخانه انجام‌شده، مقرر شد که در قبال نام‌گذاری قطعه ۲ کمربندی سیاهکل به نام این کارخانه؛ تمام هزینه ایجاد پیاده‌روهای طرفین ساخت این بزرگراه را بپردازند.

اسلامی بر لزوم ایجاد المان‌های فرهنگی تأکید کرد و گفت: با ایجاد موزه مردم‌شناسی و اشیاى میراثى منطقه دیلمان و با خرید ساختمان سرهنگ عضدى با مبلغ در نظر گرفته‌شده در کمیته برنامه‌ریزی فرماندارى و ورود شهردارى در تملک عرصه ساختمان مزبور شاهد رفع کاستی‌ها در شهر سیاهکل باشیم.

 وی بر لزوم ماندگاری گردشگر و ورود سرمایه ناخالص از طریق گردشگران اشاره کرد و گفت: شهرستان سیاهکل با داشتن مواهب و نعمت‌های فراوان خدادادی با احداث کمپینگ و استراحتگاه و ایجاد امنیت و لوازم آسایش برای مسافران می‌توان ماندگاری توریست‌ها را بالا برد و با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری درآمد ناخالص شهرستان را افزایش داده و ایجاد اشتغال به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم داشته باشد.

فرماندار سیاهکل ابراز کرد: ما باید روی پای خود بایستیم و وابسته کشورها و فرهنگ‌های دیگر نباشیم و با ایجاد وضعیت مناسب در شهرستان هموطنان و حتی توریست‌های خارجی را به شهرستان سیاهکل جذب کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز