خبرگزاری کار ایران

وزیر کار مطرح کرد:

دولت 2 برنامه فقرزدایی در دست اجرا دارد/ باید 35 هزار شغل تا سال آینده ایجاد شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۶۲۱۰

‌وزیر کار با اشاره به این که با اشتغال روستایی در پی فقرزدایی هستیم، گفت: دولت دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی را تا سال ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد.

به گزارش ایلنا از رشت، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در  جلسه کارگروه اشتغال استان گیلان به مشکلات کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از میانه دولت یازدهم به بعد دوره تاریخی بود که مشکلات انباشته خودش را نشان داد.

وی با اشاره به بارش کم باران گفت: پنج ماه به آب‌وخاک فشار آمد و من برای بهار نگرانم و سال آینده سال سختی خواهد بود‌ ازنظر آب‌وخاک و ریز گردها وضعیت خوبی نداریم.

ربیعی افزود: ۵۰ سال تصمیم‌های بدی برای صندوق‌ها و بیمه گرفته‌شده و ما باید آن را حل کنیم.

او ادامه داد: دهه شصتی‌هایی در دهه هشتاد سرکار نرفتند و الان این پنجره جمعیتی بازشده است. حتی اگر بگوییم شغل ایجادشده است به چشم نمی‌آید.

وزیر کار افزود: ‌بخشی از این موضوع هم به این دلیل است که مفهوم ایجاد شغل به استخدام در دولت منوط شده است.

وی خطاب به مدیران اجرایی گفت: ‌باید بسیار کار کنیم و سخت‌کوشی و بهره‌وری ما باید به کار ما ضریب بدهد.

ربیعی از استاندار گیلان خواست تا هفته‌ای یک‌بار جلسه کارگروه اشتغال برگزار شود و از ساعت‌به‌ساعت زمان استفاده شود تا مفهوم عدم موفقیت از کشور و استان دور شود.

وزیر کار ادامه داد: نه‌ تنها بر روی کار که باید برای سلامت روانی و اجتماعی نیز تلاش شود چون مردم ۳۰ سال است که فقط حرف‌های سیاه شنیده‌اند.‌

وی با تاکید بر سخت‌کوشی و عقلانیت مدیران گفت: باید ‌۳۵ هزار شغل تا پایان سال آینده در بخش سلامت، ورزش، حمل‌ونقل و گردشگری و ... ایجاد شود.

وی سپس با تشریح برنامه‌های دولت گفت: دولت دو برنامه فقرزدایی و اشتغال زدایی را تا سال ۱۴۰۰ در دست اجرا دارد.

‌ربیعی با اشاره به اینکه با اشتغال روستایی در پی فقرزدایی هستیم به بحث حق تحصیل اشاره کرد و گفت: مشکل ‌جاماندگان از تحصیل ابتدایی تقریباً در گیلان حل‌شده اما آمار ترک تحصیل در استان زیاد است.‌

وی با بیان اینکه فقر شدید غذایی و سوء تغذیه باید از بین برود گفت: باید کارگروه فقرزدایی نیز در کنار اشتغال تشکیل شود.‌

او سپس با بیان اینکه بین ‌مسافرگردی و گردشگری فرق وجود دارد گفت:  ما به دنبال گردشگری در گیلان هستیم تا پول در استان ته‌نشین شود‌ اما گردشگری مبتنی بر بومی و محلی است .

ربیعی ادامه داد: اولویت بعدی ما صنایع‌دستی است؛ در این بخش طراحی‌ها خوب است و می‌تواند جذاب‌تر هم باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز