خبرگزاری کار ایران

شیرزاد تاکید کرد:

ضرورت ورود تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه پسماند در اجلاس سرمایه‌گذاری

asdasd
کد خبر : ۵۸۳۳۳۵

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت بر ضرورت ورود تکنولوژی‌های روز دنیا در حوزه پسماند تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی در دومین روز اجلاس فصلی کمیته معاونین و مدیران سرمایه گذاری شهرداریهای کلانشهرهای کشور با قدردانی از حضور همه مدیران و معاونین حوزه سرمایه‌گذاری حاضر در نشست اذعان داشت: تا زمانی که موفق نشویم تفاهم نامه های امضا شده را به قرار داد تبدیل کنیم و پروسه زمان انعقاد قرارداد تا اجرای پروژه‌ها را به کمتر از ۸ ساعت تقلیل دهیم در حوزه سرمایه‌گذاری موفق نخواهیم نشد.

تاکید نصرتی بر تقلیل زمان انعقاد قرارداد سرمایه گذار

شهردار رشت با بیان تجارب شهرهای موفق کشورهای پیشرفته تصریح کرد: بسیاری از کشورهای موفق درحوزه سرمایه گذاری زمان انعقاد قرارداد تا اجرای پروژه ها حتی به دو ساعت نیز تقلیل داشته است.

وی با تاکید بر متفاوت بودن اجلاس فوق با دیگر اجلاس ها تصریح کرد: در این دو روز ۱۳ تفاهم نامه به امضا رسید. بنابراین شایسته است تا در اجلاس بعدی از چگونگی انعقاد تفاهم نامه و نحوه اجرای آن گزارشی قابل ارائه داشته باشیم.

نصرتی با تاکید بر نقش تاثیر گذار رسانه ملی در پیشبرد اهداف سرمایه گذاری تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران با داشتن انگیزه های ناب و فوق العاده در شهرهایی حضور پیدا می کنند که قابلیت اجرایی چندانی در آن شهرها برای اجرای پروزه های مدنظر سرمایه گذار وجود ندارد، بنابراین شایسته است تا رسانه ها به خصوص رسانه ملی با امکانات و تجهیزات مورد دسترس خود به معرفی ظرفیت های موجود شهرها بپردازد.

شهردار رشت با اشاره به فعالیت مجمع جهانی شهرهای راه ابریشم در حوزه های گوناگون تصریح کرد: در مجمع جهانی شهرهای جاده ابریشم با برقراری لینکی در زمینه معرفی ظرفیت شهرها امکان آشنایی سرمایه گذاران با ظرفیت شهرها را فراهم کرده ایم.

فاطمه شیرزاد بر ضرورت ورود تکنولوژی های روز دنیا در حوزه پسماند تاکید کرد

رئیس کمیسیون بهداشت ، محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت نیز با گرامیداشت یاد شهدای سانحه سانچی اذعان داشت: امید است در این سلسله همایش ها و نشست ها در پی تبادل تجربیات نتایج مثبتی در توسعه شهرها داشته باشیم.

فاطمه شیرزاد،گیلان را یکی از پر معضل ترین استان های کشور در حوزه مدیریت پسماند عنوان کرد و گفت: حدود ۳۳ سال است که منطقه جنگلی سراوان رشت مدفن حجم عظیمی از زباله شهر رشت و ۲۰ شهر دیگر حومه رشت شده است.

وی با تاکید بر عدم اصولی دفن زباله در سراوان در سنوات گذشته تصریح کرد: در طول ۴ سال گذشته شورای اسلامی شهر گام های خوبی برداشته شده اما متاسفانه کم کاری های برخی مسئولان سبب شده علیرغم تلاش‌های انجام شده از سوی شورا نتوانستیم از تکنولوزی‌های به روز دنیا استفاده کنیم.

شیرزاد موضوع زباله را یک موضوع تمام شده در اکثر کشورها دانست و گفت: متاسفانه نگاه غیر اصولی در  ساماندهی پسماند در خطه شمال کشور باعث آلودگی زیست محیطی رودخانه های زرجوب گوهر رود شده است.

وی افزود: با توجه به متفاوت بودن اقلیم شهر رشت و استان گیلان و چگونگی ساماندهی پسماند، ضروری است تا تکنولوزی های روز دنیا را وارد کشور کنیم که در این راستا استفاده از تکنولوژی کشور چین به شکل فاینانس در رشت نهادینه گردید.

سخنگوی شورا خاطرنشان کرد: در سال ۹۲ و ۹۳ اقداماتی در رشت برای اجرایی‌شدن تکنولوژی فوق انجام شده که متاسفانه با یکسری موانع روبرو شدیم.

 فاطمه شیرزاد، با تاکید بر تلاش در کاهش مشکل سراوان اذعان داشت: در بسیاری از کشورها زباله را صادر می کنند، اما در کشور و به خصوص در استان این شرایط وجود ندارد که امیدواریم به این سمت حرکت کنیم چرا که زباله های گیلان غنی هستند.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت، با تاکید بر وجود بستری بکر در حوزه سرمایه گذاری در استان و شهر رشت، خاطرنشان کرد: امید است در استان گیلان بستر مناسبی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی خصوصا در بستر رودخانه های زرجوب گوهر رود فراهم گردد.

وی در پایان سخنانش معاونین و مدیران سرمایه گذاری شهرداری‌ها را نبض اقتصاد و اشتغال کشور دانست و گفت: مدیران و معاونین سرمایه گذاری شهرداری‌ها حلقه وصل سیاستگذاران و سرمایه‌داران هستند، امید است با تفاهمنامه‌های منعقد شده گام های خوبی در مسیر توسعه شهر رشت برداشته شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز