خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق گیلان خبر داد:

افتتاح 273 پروژه شهری و روستایی در دهه‌فجر با اعتباری نزدیک به 125 میلیارد ریال

asdasd
کد خبر : ۵۸۱۹۵۹

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان گفت: 273 پروژه شهری و روستایی در دهه مبارک فجر امسال با اعتباری نزدیک به 125 میلیارد ریال افتتاح خواهد شد.

به گزارش ایلنا از رشت، جمشید طالبی بیان کرد: با تلاش، پیگیری و همدلی مدیران ارشد ستادی، اجرایی و کارکنان دست اندرکار شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان، تعداد 269 پروژه شهری و روستایی در خصوص احداث و اصلاح‌شبکه فشار ضعیف هوایی و زمینی، شبکه فشار متوسط هوایی و زمینی و ترانسفورماتورهای هوایی، زمینی و پست کمپکت "برای تقویت ولتاژ شبکه"جمعا به مبلغ بیش از 111 میلیارد ریال و 4 پروژه "تامین برق روستایی" به مبلغ 13/9 میلیارد ریال در دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

طالبی تصریح کرد: در راستای تحقق شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر محرومیت زدایی و ارائه خدمات به مناطق‌محروم تعداد 4 روستا که در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی‌شهرستان‌های‌تالش، رودسر و رضوانشهر قرار دارند، برق رسانی خواهند  شد که از این تعداد ، دو روستای چوواژیه از توابع شهرستان تالش و روستای‌کوتاهی محله از توابع شهرستان رضوانشهر بوسیله انرژی خورشیدی مورد برق رسانی قرار می‌گیرند.

وی افزود: روستاهای جواهر دشت از توابع بخش چابکسر و روستای چمتوکش از توابع بخش رحیم آباد رودسر بصورت احداث شبکه فشار متوسط و ضعیف و نصب ترانسفورماتور انجام خواهد گرفت که با برق رسانی به این روستاها مجموعا ،  تعداد  1292 خانوار روستایی از نعمت روشنایی برق؛  بهره مند می شوند .

لازم به ذکر است تا پیش از دهه مبارک فجر 1396 ، تعداد روستاهای برق‌دار استان گیلان 2549 روستا است که تمامی روستاهای بالای 20 خانوار طبق سرشماری سال 85 ،  در سال 1389 برق‌دار شده اند و در حال حاضر برق رسانی به روستاهای زیر 10 خانوار پس از تامین اعتبار به ترتیب الویت و درصورت اخذ مجوز از سازمان منابع طبیعی در دست اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز