خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری رشت عنوان کرد:

شخم زمستانه از دیگر عوامل صرفه جویی در مصرف آب است / بیش از 90 درصد منابع آب کشور صرف کشاورزی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۱۹۰

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت گفت: شخم زمستانه از دیگر عوامل صرفه جویی در مصرف آب است.

به گزارش ایلنا از رشت، سیدمحمد احمدی در کمیته توزیع آب کشاورزی شهرستان رشت که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: منابع آبی ما امسال به نسبت مدت مشابه سال قبل کاهش یافته که بخشی به دلیل کاهش نزولات جوی و بخش دیگر هم ذخیره کم سد سپیدرود است. به دلیل احداث سد های در مسیر است.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با اشاره به اینکه در الگوهای مصرف آب هم دچار تناقضاتی هستیم، افزود: بیش از 90 درصد منابع آب کشور صرف کشاورزی می‌شود و براین اساس میزان مصرف آب برای محصولات کشاورزی بسیار زیاد است؛ بعبارتی ما برای تولید یک کیلو گرم محصول کشاوری سه هزار و 100 لیتر آب مصرف می‌کنیم در حالیکه در دنیا این مقدار هزار و 250 لیتر است.

احمدی با اشاره به طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی، تصریح کرد: جهاد کشاورزی باید در اجرای طرح تجهیز دقت بیشتری داشته باشد زیرا طرح تجهیز و نوسازی اراضی در صرفه جویی آب هم می‌تواند به ما کمک کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان رشت با بیان اینکه شخم زمستانه از دیگر عوامل صرفه جویی در مصرف آب است، خاطرنشان کرد: باید کشاورزان را نسبت به این موضوع آگاه کنید و این آگاهسازی باید توسط شوراها و دهیاران، بخشداران و کارشناسان جهاد کشاورزی انجام گیرد.

وی اضافه کرد: رسالتی بالاتر از خدمت به مردم و خصوصا کشاورزان نداریم، اگر جایی با مقاومت آنان مثلا عدم پرداخت حق آبه مواجه می‌شویم بدانیم کهمی توانستیم خدمات بهتری ارائه نمائیم که به هر دلیلی این اتفاقات صورت نگرفت. امید کشاورز به همین محصولی است که منتظرش می‌باشد؛ میانگین محصولی هم که به کشاورز می‌رسد در ازای هشت دهم هکتار زمینی که دارد، است.

احمدی بیان کرد: ما وظیفه داریم به کشاورزان کمک کنیم، در کارگروه تخصصی شورای کشاورزی به صورت تخصصی به امور کشاورزان می‌پردازیم.

سرپرست فرمانداری رشت اضافه کرد: بیش از 86 درصد بارش‌های ما در فصول غیر زراعی است، ما باید چاره‌ای بیاندیشیم و از این آب بهینه استفاده کنیم. اصلا قابل پذیرش نیست که اکنون بیایم بحث اعتبارات و لایروبی‌ها را مطرح کنیم.

وی بر ارتباط مدیران با بخشداران تاکید کرد و افزود: بخشداران پای کار هستند و مدیران هم باید در قبال اموری که در بخش یا شهرستان انجام می‌گیرد، پاسخگو باشند. باید در کنار هم و با همکاری و هماهنگی در جهت رفع مشکلات مردم گام برداریم.

درپایان هر یک از بخشداران و مدیران حاضر به ارائه گزارش حوزه خود پرداختند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز