خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا:

جایگاه تولید کنندگان پوشاک آستارا در بازار مغفول مانده است

asdasd
کد خبر : ۵۷۹۴۸۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: جایگاه تولیدکنندگان پوشاک این شهرستان در بازار مصرف مغفول مانده است.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست با تولیدکنندگان پوشاک در آستارا بیان کرد: با توجه به سابقه و فعالیت این قشر در صنعت پوشاک کشور متاسفانه آنگونه که شایسته است این افراد و محصول تولیدی آنان برای بازار مصرف محلی و ملی شناخته شده نیست.

وی اضافه کرد: در شهرستان آستارا بویژه بخش لوندویل با توجه به گزارشات رسیده تولیدکنندگانی حضور دارند که سالهاست بنام مارک‌های معروف کشور تولید پوشاک دارند اما بازار و مصرف‌کنندگان آنان را نمی‌شناسند.

وی اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی در این زمینه برندسازی محصولات منطقه است که باید با نام و هویت تولیدکنندگان اصلی این صنعت در شهرستان رونق گیرد.

وی افزود: آستارا و شهرلوندویل با وجود این ظرفیت ها می تواند مرکز تولید پوشاک با جامعه هدف مشخص باشد ونیازهای  بازار های محلی و کشور را تامین کند.

فرماندار آستارا ادامه داد: سوابق و بررسی های اولیه  از وجود بیش از 50 تولیدکننده و سفارش گیرنده خرد و کلان در آستارا خبر می دهد که سالانه نقش مهمی در تولید و چرخه اقتصادی در کشور دارند اما تولیدات آنان با مارک ها و برندهای شرکت های تهرانی و یا خارجی عرضه می شود.

وی اظهار داشت: حتی برخی از این واحدها به صورت زیرزمینی و بدون داشتن پروانه کسب فعالیت دارند که از آنان دعوت می‌شود برای رونق بخشی به فضای کسب و کار و برخورداری از تسهیلات حمایتی و تشویقی به دنبال دریافت پروانه فعالیت بروند.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف آستارا خواست تا به هرشکل ممکن از این تولیدکنندگان که سرمایه های اقتصادی واجتماعی شهرستان هستند حمایت کنند.

فرماندار آستارا افزود: متاسفانه برغم تلاش های شبانه روزی و سرمایه گذاری های انجام گرفته به دلیل عدم فعالیت رسمی این تولید کنندگان، کالاهای تولیدی آنان با حداقل سود ممکن به واسطه ها به فروش می رود اما قیمت عرضه این کالاهای تولیدی در بازار چند برابر قیمت تولیدکننده اصلی است.

رنجکش تاکید کرد: دستگاه های مسئول ساماندهی مشاغل باید با برگزاری کارگاه های آموزشی و ایجاد تسهیلات حمایتی دولت این تولید کنندگان را برای انجام فعالیت های اقتصادی و اشتغال زایی با هویت اصلی تشویق کنند.

روسای ادرات صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف نیز در این جلسه به انجام اقدامات لازم برای ارائه تسهیلات حمایتی و همچنین پروانه فعالیت با حداقل هزینه و تسریع در اعطای آن ها تاکید و اعلام آمادگی کردند.

در این جلسه همچنین تولید کنندگان ضمن تشکر از فرماندار آستارا برای پذیرش آنان یاداور شدند: تاکنون هیچکس به سراغ  این تولیدکنندگان نیامده است و این برای اولین بار است که به این شکل وارد فرمانداری می‌شوند.

آنان نداشتن سرمایه در گردش، هزینه بالای تولید و نبود حمایت و ریسک بالای حضور در بازار بدون پشتوانه را از دغدغه های مشکلات خود اعلام کردند و یادآور شدند در صورت حمایت از آنان می توانند نقش مهمی در چرخه اقتصادی منطقه و اشتغال زایی داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز