خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

زراعت صنعتی چوب، باعث افزایش اشتغال و تامین نیاز صنایع سلولزی گیلان می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۸۸۹۹

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: زراعت صنعتی چوب، باعث افزایش اشتغال و تامین نیاز صنایع سلولزی گیلان می شود.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهاد دلق پوش در جلسه‌ای که در محل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری در زمینه «زراعت صنعتی چوب جهت تامین مواد اولیه صنایع سلولزی گیلان» تشکیل شد، گفت: درختکاری در اراضی ملی که پوشش جنگلی ندارند هم باعث صیانت از دامنه جنگلی استان و هم نیاز چوبی کارخانجات را تامین می نماید، علاوه بر آن از خروج ارز از کشور به جهت وارادات چوب جلوگیری می کند.

وی گسترش فعالیت صنایع تبدیلی چوب و تقویت ظرفیت کارخانجات استان را مهم ارزیابی کرد و عنوان نمود: با توجه به سرمایه گذاریهای انجام شده، برخی از کارخانه داران به نحوی باید موضوع را مدیریت کنند که باعث کاهش قیمت تمام شده شود و مزیت رقابت پذیری مناسبی در فرآیند تولید محصولات فراهم شود.

دلق پوش در ادامه افزود: خروجی کار باید این باشد که پس از مراحل کاشت، داشت و برداشت، مرحله فرآوری صنعتی نیز مد نظر قرار گیرد تا شاهد رونق اشتغال در استان باشیم و نیاز اصلی بخش صنعت نیز تامین شود.

وی با اشاره بر بلااستفاده ماندن برخی از اراضی مستعد ملی، اضافه کرد: مسئله اصلی این است که باید به قابلیت‌های داخلی خودمان تکیه کنیم و با توجه به پتانسیل بسیار خوبی که از لحاظ منابع طبیعی و اقلیمی در استان داریم، بتوانیم بیشترین استفاده را این ظرفیت با حفظ رعایت مسائل زیست محیطی داشته باشیم.

وی اظهار داشت: اگر از قبل آینده نگری کرده و کار زیربنایی درستی انجام بدهیم و در کنار آن از مشوق هایی برای سرمایه گذاری در صنایع سلولزی بهره ببریم؛ یقیناً می‌توانیم در آینده نزدیک گیلان را با توجه به تولید کنونی 655 هزار متر مربع صنایع چوبی و پیش بینی تولید 881 هزار متر مربع، به عنوان قطب سلولزی کشور معرفی کنیم.

در ابتدای نشست، آرش فرزام صفت، مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری گیلان، هدف از این نشست را کمک به توانمندسازی چرخه تولید صنایع سلولزی استان گیلان عنوان کرد و گفت: استاندار محترم نیز بر اجرایی شدن این موضوع تاکید داشته اند و ما نمی خواهیم زمین‌های منابع طبیعی در قطعات کوچک به طور موقت واگذار شود لذا باید شرایط خاصی برای ورود صاحبان صنایع با همراهی شرکت های متخصص در زراعت چوب فراهم شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز