خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت مطرح کرد:

بیشترین سهم مشکلات شهرداری رشت ناشی از سوء مدیریت مدیران شهری است

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۸۰۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر رشت بیشترین سهم مشکلات موجود شهرداری را ناشی از سوء مدیریت مدیران شهری دانست.

به گزارش ایلنا از رشت، فرهام زاهد با اشاره به این موضوع که باید اولویت رویکرد شورا پیش از لحاظ هر موضوع دیگری توجه به حقوق و حمایت از شهروندان باشد افزایش بیش از حد عوارض ساخت و ساز را با هر توجیهی اشتباه دانست.

وی با بیان این موضوع که نظارت شورا بر تخصیص بودجه ای که مصوب کرده حق طبیعی و جزو وظایف شورا است به تردد تریلی‌ها و خودروهای فعال در پروژه های منطقه آزاد انزلی از رشت به مقاصد مختلف بیشترین آسیب به آسفالت کمربندی های شهر را ناشی از عوارض عبور این خودروها دانست و بررسی سازوکار اخذ عوارض این خودروها را خواستار شد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهررشت با بیان این موضوع که شورای پنجم با رویکرد محرومیت زدایی از حاشیه نشینان و مناطق کم برخوردار سیاست‌های خود را تدوین می‌کند از تصویب نرخ عوارض متغیر در مناطق مختلف شهر با توجه به قیمت زمین در این مناطق خبرداد.

رضا رسولی با پیشنهاد عدم افزایش بیش از حد نرخ عوارض عمرانی خواستار تخصیص سهمی از این عوارض برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی شد.

وی با تایید سخنان زاهد در مورد عوارض خودروهای سنگین عبوری منطقه آزاد انزلی از رشت تخصیص عوارض در بارنامه این خودروها را بهترین راهکار برای این موضوع دانست.

فاطمه شیرزاد نیز با اشاره به اینکه در شورای پنجم در بحث عوارض و حوزه های مرتبط با ساخت و ساز توجه مثبتی لحاظ شده با بیان این مورد که رونق این صنف در کنار درآمد به دست آمده برای شهرداری از محل درخواست صدور پروانه باعث رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال بخشی از شهروندان خواهد شد بازنگری در موضوع افزایش مبلغ عوارض حوزه ساخت و ساز را ناشی از سیاست حمایتی شورا در این موضوع دانست.

وی با اشاره به این موضوع که شهرداری دارای بودجه دریافتی از دولت نیست و دریافت عوارض جزو درآمدهای اصلی شهرداری است، سیاست درست را افزایش درخواست صدور پروانه ناشی از بسته‌های حمایتی شهرداری برای سازنده دانست.

احمد رمضانپور با اشاره به حجم مشکلات مالی که شهرداری با آن دست به گریبان است خواستار توجه حمایتی و درآمدزایی برای شهرداری شد.وی با تشریح موقعیت بحرانی مالی شهرداری و افزایش تعهدات مالی خواستار نگاهی کارشناسی در حوزه اخذ عوارض ساختمانی و افزایش نرخ این عوارض شد.

وی با بیان این موضوع که شهرداری از نظر مالی دارای استقلال بوده و حامی همچون دولت ندارد خواستار ارتباط بیشتر و برگزاری جلسات همفکری بین کارشناسان اقتصادی و مدیران شهرداری جهت اتخاذ تصمیمات درست در راستای درآمدزایی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز