خبرگزاری کار ایران

محمدی در کمیته برنامه‌‌ریزی لنگرود:

مهاجرت بی‌رویه به استان‌های‌شمالی می‌تواند موجب ناسازگاری شود/ پیمانکاران در حقیقت تعالی سازان کشور هستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۶۱۷

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان گفت: مهاجرت بی‌رویه به استان گیلان و دیگر استان‌های هم‌جوار می‌تواند موجب ناسازگاری و تنش شود که حتی انتقال فرهنگ‌ها را نیز به دنبال دارد و بعضاً خود آن نیز موجب جلوگیری از پیشرفت و توسعه می‌شود.

به گزارش ایلنا از لنگرود، کیوان محمدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان بیان کرد: اصولاً در هر نقطه از کشور که انسجام و همدلی بین مردم و مسئولان وجود داشته باشد شاهد توسعه و پیشرفت هستیم و اگر بین مسئولان و حتی مردم تنشی وجود داشته باشد پیشرفت و توسعه به همان مقدار عقب‌نشینی دارد.

وی با اشاره به اشاره به همکاری مردم لنگرود با مسئولان در پیشرفت پروژه‌های عمرانی ادامه داد: در برخی از شهرها برای واگذاری زمین با مشکلاتی مواجه هستیم ولی در این شهرستان به دلیل درک دقیق مردم و پشتکار مسئولین شاهد توسعه و پیشرفت پروژه‌های عمرانی و فرهنگی هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان مهاجرت را یکی از مشکلات استان‌های شمالی عنوان کرد و افزود: مهاجرت بی‌رویه به استان گیلان و دیگر استان‌های هم‌جوار می‌تواند موجب ناسازگاری و تنش شود که حتی انتقال فرهنگ‌ها را نیز به دنبال دارد و بعضاً خود آن نیز موجب جلوگیری از پیشرفت و توسعه می‌شود.

محمدی بابیان اینکه مهاجرت بی‌رویه به استان‌های شمالی می‌تواند مشکلاتی را به وجود آورد، تصریح کرد: ظرفیت جمعیت در استان‌های شمالی کمتر از ۱۰ میلیون است و با مهاجرت بی‌رویه و بدون سازمان‌دهی، علاوه بر انتقال و هجوم فرهنگ‌ها، ساخت‌وسازهای ساختمانی نیز به استان ضربه وارد می‌کند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به ساخت‌وسازها و اجرای پروژه‌های عمرانی، گفت: پیمانکاران در حقیقت تعالی سازان کشور هستند که می‌تواند با انجام کار اصولی و دقیق کشور را به رشد و یا با بی‌توجهی به کارها کشور را عقب نگه دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی‌گیلان بابیان اینکه گیلان از گذشته صنعتی بود، افزود: برخی از کارخانه‌ها در استان نیز وجود داشت که حتی در سطح خاورمیانه معروف بود ولی در ادامه این کارخانه‌ها تعطیل شدند.

محمدی با بیان اینکه درباره احداث و یا بازسازی کارخانه در گیلان نیز باید به موارد محیط‌زیستی و مهاجرت‌های بی‌رویه توجه شود، بیان‌کرد: به دلیل وجود حساسیت‌های استان در زمینهٔ محیط‌زیست، مطالعات آمایش سرزمینی انجام که بحث توریست و صنعت برنامه‌ریزی خواهد شد تا به ساختارهای کلی آسیبی وارد نشود.

بازدید از پروژه های سد لاستکی گالش کلام، سد لاستکی پهلوان بست، بیمارستان 132 تخت خوابی، کنار گذر و کانال زهکشی آب در خیابان شهید آزموده از دیگر برنامه های سفر رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان و هیئت همراه به لنگرود بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز