خبرگزاری کار ایران

دبیر فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای مطرح کرد:

هدف ما اعتلا و گسترش ورزش باستانی است/ فدراسیون آذربایجان از ایران عذرخواهی کرد

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۵۸۷

دبیر فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه‌ای گفت: حدود چهار سال است این رشته به نام ایران ثبت جهانی شده و اعتلا و گسترش این ورزش ملی را در سراسر جهان مدنظر داریم.

به گزارش ایلنا از رشت، دبیر فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه ای، مصطفی مرادی فر در رشت اظهار کرد: طی چند ماه گذشته کشور جمهوری آذربایجان ادعا داشت که این ورزش متعلق به آنهاست که با اقدام به موقع فدراسیون، این کشور ضمن پس گرفتن ادعای خود، از ایران نیز عذرخواهی کرد.

وی که به مناسبت برگزاری مسابقات زورخانه ای پیشکسوتان کشور در رشت حضور داشت، افزود: با کمک رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی ، افرادی که در مسابقات کشتی پهلوانی در سراسر جهان حضور خواهند یافت ، باید هشت دقیقه ورزش باستانی را انجام دهند که این امر گام مهمی در جهانی کردن ورزش باستانی و زورخانه ای است.

دبیر فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه ای بیان کرد: با توجه به برنامه های آموزشی که فدراسیون ترتیب دیده ، این ورزش را به سراسر دنیا معرفی خواهیم کرد و همچنین در صدد هستیم که کشتی پهلوانی را که هم اینک زیر نظر فدراسیون کشتی است دوباره به فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه ای برگردانیم.

مرادی فر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این ورزش مختص ایران و ورزش ملی کشور بشمار می رود ، ما قطب برتر در جهان هستیم و تیم ایران چند روز پیش در مسابقات آسیایی فیلیپین با کسب هشت مدال طلا ، سه مدال نقره و 2 مدال برنز با اقتدار قهرمان آسیا شد.

وی در ادامه با اشاره به اولین دوره مسابقات پیشکسوتان کشور در رشت افزود: خوشبختانه این دوره از رقابتها در سطح کمی و کیفی بسیار بالایی برگزار شد و ما انتظار چنین استقبالی را نداشتیم.

وی، برگزاری مسابقات مهارت‌های فردی در اوزان 90+ کیلو و 90- کیلوگرم ، همایش 600 نفره روسای هیات‌ها و شهرستان‌های کشور را از دیگر برنامه‌های فدراسیون ورزش باستانی و زورخانه ای در سال جاری عنوان و خاطرنشان کرد : علاوه بر این دو رویداد مهم ، کشتی گیران ما هشت دقیقه ورزش تیمی را انجام و پس از آن مجوز ورود به مسابقات کشتی پهلوانی را کسب و در آن رقابت‌ها که امسال برگزار می شود، حضور می یابند.

اولین دوره مسابقات ورزش باستانی و زورخانه ای پیشکسوتان کشور جام جهان پهلوان محمود نامجو با حضور 310 ورزشکار به مدت دو روز در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی و زورخانه پوریای ولی رشت برگزار شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز