خبرگزاری کار ایران

با توجه به وجود مناطق تاریخی مطرح شد:

تاکید فرماندار آستارا بر اجرای کاوش‌های باستان‌شناسی در این شهرستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۶۴۸۳

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ضرورت اجرای کاوش‌های باستان شناسی در این شهرستان باتوجه به قدمت و وجود مناطق تاریخی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست تخصصی چشم انداز باستان‌شناسی عصر آهن (شمال و شمال غرب ایران) که با حضور اساتید دانشگاه و پژوهشگران کشور در آستارا برگزار شد گفت: متاسفانه تاکنون هیچگونه اسنادی از کاوش‌های باستان‌شناسی در این منطقه وجود ندارد و این نشان‌دهنده عدم جدیت‌های لازم در این زمینه است.

وی اضافه کرد: به طور یقین با توجه به آثاری که در ارتفاعات این منطقه بویژه قبرستان ها و قبرهای سنتی در کنار آثار و ابنیه های تاریخی مشاهده می‌شود جا برای کاوش‌های باستانی وجود دارد.

وی خواستار حضور پژوهشگران و کاوشگران با هدایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این منطقه و بهره‌مندی از این ظرفیت تاریخی بویژه حوزه مردم شناسی برای توسعه گردشگری منطقه شد.

فرماندار آستارا همچنین با اشاره به جایگاه فرهنگی آستارا اضافه کرد: جدای از وجود موقعیت‌های جغرافیای خاص شهرستان و قرار گرفتن در جایگاه مرزی با کشور همسایه و وجود بندراین شهرستان را با هویت فرهنگی آن می شناسند و آستارا دارای مردمی فرهنگی است.

وی برگزاری همایش‌های ملی و پژوهشی را ازجمله برنامه‌های این شهرستان عنوان کرد و یادآور شد: باتوجه به تشکیل شورای هماهنگی دانشگاه‌های آستارا برنامه‌ریزی‌هایی درخصوص برپایی این همایش‌ها انجام گرفت که این نشست تخصصی هم نتیجه همین برنامه ریزی است.

رنجکش افزود: در آینده دو همایش ملی دیگر نیز در شهرستان برگزار می شود و این همایش‌ها نقش مهمی در معرفی جاذبه ها و جایگاه آستارا و همچنین جذب توریسم علمی دارد.

در ادامه این همایش چند تن ازشخصیت‌های علمی و پژوهشگران به ارائه مقالات و سخنرانی های خود با موضوع همایش پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز