خبرگزاری کار ایران

نصرتی مطرح کرد:

باید با تفکر جدید در راستای توسعه منطقه ۵ گام برداشت

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۶۱

شهردار رشت گفت: باید با تفکر جدید در راستای توسعه منطقه ۵ گام برداشت.

به گزارش ایلنا از رشت،  مسعود نصرتی در جمع مدیران و کارکنان شهرداری منطقه ۵ رشت هدف از این بازدید را اعلام سیاست های جدید برای مناطق عنوان کرد و اظهار داشت: برای رفع مشکلات به دنبال هم اندیشی با مناطق و دست اندرکاران مستقیم اجرای برنامه ها و پروژه ها هستیم.

با طرح و برنامه اصولی می توان منطقه ۵ را توسعه داد / زمانی گلسار وجود خارجی نداشت

شهردار رشت شناسایی نیازها، فرصتها، تهدیدها و ویژگی های هر منطقه را مورد تاکید قرار داد و گفت: بهره مندی از هر فرصت و مقابله با هر تهدید نیاز به برنامه ریزی مختص به خود است.

 نصرتی با تاکید بر تخصص و تجربه شهردار منطقه ۵ تصریح کرد: استفاده از این تخصص و تجربه می تواند استراتژی شهرداری منطقه ۵ را به نوعی تغییر دهد که رضایت شهروندان را به دنبال داشته باشد.

وی تاکید کرد: باید با تعامل و همدلی و همراهی تلاش کنیم تا منطقه ای کم برخوردار روند توسعه را سریع تر طی کند و با برنامه ریزی اصولی در فرآیند گسترش شهر و افزایش جمعیت در مسکن مهر و فضاهای مجاور، آینده ای مطلوب تر را برای شهر به ارمغان بیاوریم.

شهردار رشت با اعلام اینکه اگر نسخه مناسبی برای منطقه پنج نداشته باشیم سال های آینده مدیریت شهری مورد انتقاد قرار خواهد گرفت خاطرنشان کرد: چیدمان درست در سرمایه گذاری ها باید با توجه به شرایط هر منطقه انجام شود و حتی تک پروژه مناسب می تواند فضایی را ایجاد کند تا کل منطقه را تحت تاثیر خود قرار دهد.

نصرتی با اشاره به اینکه منطقه ۵ رشت برای ما حائز اهمیت است به دغدغه های درآمدی در شهرداری این منطقه پرداخت و گفت: این منطقه تفاوتی با سایر مناطق ندارد و نباید به عنوان یک منطقه حاشیه ای به آن نگریسته شود. گلسار در منطقه یک زمانی وجود خارجی نداشت اما امروز یکی از توسعه یافته ترین نقاط شهری است. با یک طرح و برنامه اصولی می توان منطقه ۵ را نیز توسعه داد و باید با تفکر جدید به این منطقه شکل داد و بدانید هرطور که برنامه ریزی شود این منطقه به همان صورت شکل می گیرد.

شهردار رشت افزود: منطقه پنج یک منطقه بکر است که می توان شکل متفاوتی به آن داد. باید نگاهمان را تغییر دهیم. ظرفیت های خوبی در شهرداری منطقه ۵ وجود دارد. با برگزاری جلسات هم اندیشی برای این مهم فکر می شود و مباحث با کارشناسان و مدیران منطقه به بحث و گفت و گو گذاشته و ثبت ایده خواهد شد.

وی در ادامه تاکید کرد: زمانی که شرایط ایده آل وجود ندارد انکار واقعیت با منطق سازگار نیست. باید همگان خود را با شرایط همسو کنند و برای رشد چاره اندیشی شود.

  نصرتی خاطر نشان کرد: در بدنه شهرداری در هر جایی که دست می گذاریم گرفتاری و مشکلاتی را در دل خود جای داده است و همه این بحرانها در طول زمان به وجود آمده است و کسی از خارج مسئول این مشکلات نیست. امروز نیز باید همه با هم مشکلات را حل کنیم و با افزایش پیگیری ها در راستای رفع مشکلات گام برداریم.

وی تاکید کرد: پیگیری ها باید به صورت مستمر و همه روزه انجام شود و در شرایط فعلی هر روز باید تماسها برقرار باشد.

مدیر شهرداری منطقه ۵ : مهم ترین مشکلات این منطقه بدهی ها، کمبود نیرو، امکانات سخت افزاری و ماشین آلات است

ساسان مهدی زاده، مدیر شهرداری منطقه ۵ رشت، در این جلسه به بیان مشکلات و نیازهای منطقه تحت مدیریت خود پرداخت و اظهار داشت: منطقه پنج با توجه به وسعت با کمبود امکانات سخت افزاری، ماشین آلات مواجه است.

وی با بیان اینکه نیروها با وضع موجود و ضعف امکانات در حال خدمت‌رسانی هستند، افزود: ما در تعداد نیرو نیز با کمبود مواجه هستیم .

شهردار منطقه ۵ با تصریح بر اینکه امید است با پیگیری های لازم ضعف امکانات به صفر برسد گفت: مشکل اصلی منطقه با توجه به روند درآمدها و وضعیت مالی منطقه، بدهی ها است که نیاز به عنایت ویژه شهردار است تا قادر به پرداخت بدهی ها به پیمانکاران باشیم.

در ادامه مصطفی گلشنی معاون مالی اقتصادی و نیما انسان دوست معاون خدمات شهر منطقه ۵ شهرداری رشت نیز به بیان نقطه نظرات خود پرداختند و شهردار رشت ضمن بازدید از بخش های مختلف منطقه به گفتگو با پرسنل و مدیران پرداخت.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز