خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت مطرح کرد:

هدف اول چشم انداز، مقصد شدن گردشگری رشت است

asdasd
کد خبر : ۵۷۵۹۴۷

نشست هم اندیشی شهردار رشت با انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور و گیلان در دفتر شهردار برگزار شد.

به گزارش ایلنا از رشت، مسعود نصرتی شهردار رشت، در این نشست با اشاره به اینکه چشم انداز رشت این است که مقصد گردشگری باشد اظهار کرد: اولویت دار ترین برنامه در ۴ سال آینده همین موضوع است و تمامی ماموریت ها و اهداف نیز حول محور "مقصد گردشگری رشت" است.

شهردار رشت افزود: اگر به دنبال سرمایه گذار هستیم تمامی تلاش و هدف ما این است که زیرساخت لازم برای ورود گردشگران در رشت فراهم شود.

نصرتی از میزبانی شهرداری رشت از شهرداری های کلانشهر کشور در حوزه سرمایه گذاری خبر داد و گفت: این نشست اواخر دی ماه برگزار می شود و موضوع و اولویت تمامی کارها فراهم شدن زیرساخت های گردشگری است.

شهرداری متولی رسمی گردشگری نیست اما به عنوان سرمایه گذار خود را متولی می دانیم

وی با تاکید براینکه شهرداری ها متولی حوزه گردشگری نیستند بیان کرد: شهرداری متولی رسمی گردشگری نیست و امیدوارم روزی متولی رسمی شود ولی به عنوان یک سرمایه گذار خود را متولی می دانیم.

شهردار رشت تصریح کرد: آقای مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور راه اندازی چارت معاونت گردشگری را در شهرداری تهران پیشنهاد داد و تا زمان تشکیل سازمان گردشگری در شهرداری به عنوان سرمایه گذار گردشگری را دنبال می کنیم.

نصرتی با اشاره به اینکه رشت جاذبه های گردشگری فراوانی نظیر موزه میراث روستایی دارد که تبلیغات آن کم است خاطرنشان کرد: هدف اول چشم انداز ما، مقصد شدن گردشگری رشت است.

عاقل منش بر ضرورت راه اندازی معاونت گردشگری در شهرداری های کشور تاکید کرد

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت در این نشست با اشاره به ضرورت راه اندازی معاونت گردشگری در شهرداری ها گفت: می توانیم این موضوع را در شورا مورد بررسی قرار دهیم.

محمد حسن عاقل منش تصریح کرد: اگر شعار می دهیم رشت در سال ۲۰۲۰ انتخاب اول گردشگران باشد، مناسب ترین و موثرترین افراد برای تحقق این هدف راهنمایان گردشگری هستند.

عاقل منش به تعیین مکان های گردشگری رشت تاکید کرد و گفت: بهترین مبلغ و مشاور برای مکان های گردشگری راهنمایان گردشگری هستند.

وی با اشاره به اینکه در ورودی رشت نشانی از رشت وجود ندارد بیان داشت: رشت مکان های دیدنی بسیاری مانند موزه میراث روستایی، خانه میرزا و ... دارد که می تواند انتخاب اول گردشگران باشد و ضرورت دارد نشانی از آنها در ورودی رشت ایجاد کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه نصرتی، شهردار رشت، در کمربندی ها و بزرگراه های قزوین تابلوهای خوبی نصب کردند گفت: می توانیم از این ظرفیت در شهر رشت نیز بهره مند شویم تا نقاطی که از دید گردشگران مغفول مانده است را بیشتر نمایان کنیم.

عاقل منش با اشاره به وضعیت اقتصادی نامناسب مردم و بیکاری جوانان اذعان داشت: دولت توانایی جذب این تعداد دانش آموختگان را ندارد و رونق و توسعه صنعت گردشگری در زمینه ایجاد اشتغال می تواند نقش مهمی ایفا کند.

دو هواپیمای مناسب در فرودگاه سردارجنگل رشت مستقر خواهد شد

وی با اشاره به ضرورت جذب سرمایه گذار برای توسعه گردشگری یادآور شد: با احداث راه آهن نیز فضا برای ورود گردشگران به رشت و گیلان بازتر می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در پایان مطرح کرد: با رایزنی های انجام شده با شرکت هواپیمایی ملی ایران دو هواپیمای مناسب در فرودگاه سردارجنگل رشت مستقر خواهد شد که این امکان را داشته باشد در مناسبت های مختلف از رشت پرواز کنند و مجددا در رشت مستقر شوند.

قدیمی: آمادگی شهرداری برای انعقاد تفاهم نامه همکاری با انجمن راهنمایان گردشگری
فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین املل شهرداری رشت، در این نشست با اشاره به اینکه برنامه های مشارکتی متعددی را با انجمن راهنمایان گردشگری برگزار کرده ایم ابراز داشت: برنامه روز رشت در دو سال گذشته، نظرسنجی پیاده راه فرهنگی، میزبانی کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری کشور در سال گذشته از جمله این برنامه ها است.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت همچنین بر برگزاری جلسات هدفمند تاکید کرد و از آمادگی شهرداری رشت برای انعقاد تفاهم نامه دو طرفه همکاری با انجمن راهنمایان گردشگری خبر داد.

اویس کیانی: رشت می تواند پایتخت "شکم گردی" کشور معرفی شود

اویس کیانی، رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور در این نشست یکی از شاخص های ایجاد درآمد پایدار در گردشگری شهری را گردشگری سلامت عنوان کرد.

کیانی افزود: بافت قدیمی مرکزی رشت یک گنجینه گران‌بها است و با فراهم کردن تسهیلات ویژه برای سرمایه گذاران رغبت آنها بیشتر می شود و نگاه فراجناحی به صنعت گردشگری رخ می دهد.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری کشور ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو را یک ظرفیت مناسب برای رشت دانست و مرکزیت ستادی رشت به عنوان شهر خلاق در تهران را پیشنهاد داد و گفت: می توانیم رشت را به عنوان پایتخت "شکم گردی" در کشور معرفی کنیم.

پیشنهاد راه اندازی سالن های پذیرایی سنتی و تاریخی

کیانی راه اندازی سالن های پذیرایی سنتی به سبک تاریخی و مشابه ادوار گذشته را در رشت پیشنهاد داد و گفت: این رستوران ها می توانند خوراک های به جامانده از گذشتگان مربوط به ادواری چون سلجوقیان،قاجاریان و ... را سرو کنند و منجر به جذب گردشگر شوند.

وی در پایان با اشاره به اینکه رشت از شمال و جنوب و شرق و غرب دارای جاذبه رودخانه ای است بیان کرد: می توان مبحث راه اندازی تاکسی رودخانه ای را در رشت اجرا کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز