خبرگزاری کار ایران

شهردار لاهیجان مطرح کرد:

افزایش آگاهی در مقابله با مخاطرات طبیعی، اولویت آموزش شهروندی

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۹۰۴

شهردار لاهیجان گفت: افزایش آگاهی در مقابله با مخاطرات طبیعی، اولویت آموزش شهروندی شهرداری لاهیجان است.

به گزارش ایلنا از لاهیجان،  مسعود کاظمی، شهردار لاهیجان، در روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی گفت: روز ملی ایمنی در برابر زلزله و کاهش اثرات بلایای طبیعی، فرصتی است تا با مروری بر ظرفیت‌های موجود و چالش‌های پیش رو در این عرصه، دانش و آگاهی های عمومی را ارتقا بخشیده و با تدوین اصول و قوانین ارتقاءدهنده پایداری اجتماعی و الگوهای توسعه، و نظارت دقیق بر اجرای این اصول و قوانین، زمینه های کاهش آسیب پذیری و بهبود و ارتقای ایمنی در بافت‌های شهری را فراهم آوریم.

کاظمی افزود: ویژگی‌های خاص جغرافیایی، اقلیمی و زیست محیطی کشورمان ایران، موجب شده که این کشور، یکی از ۱۰ کشور سانحه خیز جهان محسوب شود و در  این میان، سیل و زلزله بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند و سبب بروز آسیب‌ها و خسارات‌ مالی و جانی بسیاری در بافت‌های شهری کشور شده اند. 

وی گفت: مشکلات و نارسایی های موجود در بافت‌های قدیمی شهری، به جهت نابسامانی در عواملی چون نوع کاربری های شهری، الگوهای همجواری، دسترسی ها، تراکم های ساختمانی و جمعیتی، استحکام و مقاومت اندک بناها و عدم وجود فضاهای باز تجهیز شده مناسب در شرایط وقوع بحران، توجه به این مناطق را در اولویت قرار می‌دهد.

شهردار لاهیجان اضافه کرد: توسعه ظرفیت‌های محلی مدیریت شهری، بهره گیری از روش‌های مشارکتی به منظور تقویت بافت اجتماعی و آموزش شهروندی در راستای افزایش آگاهی در مقابله با مخاطرات طبیعی، به موازات به‌کارگیری شیوه ها و الگوهای تاب‌آور توسعه، ارتقای ایمنی و تاب آوری شهرها در برابر بلایای طبیعی را در پی خواهد داشت. 

وی گفت: تمامی مسئولان و بالاخص مدیریت شهری، در راستای رسالت خود در تعهد به اخلاق حرفه‌ای می‌باید تمامی توان و اهتمام خود را در زمینه برنامه ریزی و عمل برای مدیریت بحران و راهکارهای پیشگیرانه به کار گیرند چرا که با توجه به موقعیت سانحه خیز کشور، کم کاری و بی توجهی در این خصوص، عواقب دلخراش و نابخشودنی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز