خبرگزاری کار ایران

تشکیل کنسرسیوم های صادراتی با همکاری عاملین خوشه‌ها توسط شرکت صنعتی گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۹۴

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: در راستای کمک به توسعه خوشه های کسب و کار در استان ، شرکت شهرک های صنعتی گیلان اقدام به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی با همکاری عاملین خوشه ها نموده است.

به گزارش ایلنا ازرشت، احمد علی شهیدی گفت : خوشه های شناسایی شده در گیلان به غیر از خوشه های موجود که در حال اجرا می باشند، شامل خوشه بادام زمینی آستانه – شن و ماسه و مرغ گوشتی است  که با مطالعات پایانی و انجام امکان سنجی شروع به فعالیت خواهند کرد. 

وی افزود : اجرای خوشه کسب و کار شیلات در راستای رونق اقتصاد دریا محور و جزء برنامه‌های اقتصاد مقاومتی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان بیان داشت : در راستای کمک به توسعه خوشه‌های کسب و کار در استان ، شرکت شهرک های صنعتی گیلان اقدام به تشکیل کنسرسیوم های صادراتی با همکاری عاملین خوشه‌ها کرده است که به زودی دفتر کنسرسیوم صادراتی خوشه چای در منطقه آزاد انزلی برای دست یابی به بازار هدف منطقه کشورهای CIS برنامه ریزی شده است افتتاح خواهد شد.

وی افزود : اگرچه به دلایل مختلف چای مصرفی در کشور، اغلب از کشورهای مختلف تامین می شود اما با کیفیت مناسب و منحصر به فرد چای گیلان  و با قیمت مناسب و همچنین مطالعه بازارهای جدید منطقه‌ای می توان بازارهای هدف صادراتی را شناسایی و به صادرات این محصول کمک کنیم.

 رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان گفت : برنج گیلان به دلیل کیفیت بسیار خاص و ویژه پتانسیل صادرات به بازارهای هدف خود را دارد که درصدد شناسایی بازارها با کمک ذینفعان و عامل خوشه شالیکوبی گیلان برای ایجاد دفتر کنسرسیوم صادراتی خوشه شالیکوبی هستیم که در صورت تایید نهایی و امکان سنجی صادرات دفتر کنسرسیوم شالی کوبی نیز افتتاح خواهد شد.

وی گفت با توجه به اینکه خوشه کسب و کار کلوچه در گیلان با عنایت به وجود کلوچه سنتی فومن و کارخانجات صنعتی صادرات محور شرق گیلان ایجاد شده این موقعیت را برای برند سازی و صادرات محصولات سنتی خصوصاً کلوچه گیلان حائز اهمیت دانست که فضا برای کار و توسعه در آن مشاهده می شود.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان مهم ترین عامل رونق واحدهای صنعتی را ارتقاء کیفیت محصولات و توان رقابت پذیری و کسب بازار جهت صادرات آن محصول دانست، که موجب رونق و بالندگی واحدهای صنعتی و کسب درآمدهای پایدار برای آنان خواهد شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز