خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت:

در مقابل جان شهروندان مسئولیم/ نرده‌های خط ویژه اتوبوس جمع‌آوری شود

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۲۰۳

شهردار رشت گفت: ما نمی‌توانیم نسبت به جان شهروندان بی تفاوت باشیم و نسبت به آن مسئولیم.

به گزارش ایلنا از رشت،  مسعود نصرتی در جلسه ستادی که با حضور مدیران ستادی و شهرداران مناطق برگزار شده بود، اذعان داشت: لوایح، صورت وضعیت های عمرانی و شهرسازی ... در صورتی که نیاز به فرمت جدید دارند هرچه سریعتر اقدام شود و تمامی لوایح باید با امضا و تایید شهردار ارسال شود.

تاکید شهردار رشت بر به روز رسانی و تسهیل روند اداری و پاسخگویی شفاف

شهردار رشت با تاکید بر ضرورت به روز رسانی دائمی و چابک سازی روند اداری اظهار داشت: قرار نیست فرمی تعریف شود و سالیان متمادی از همان فرم استفاده شود. باید با توجه به شرایط روز تغییرات لازم اعمال شود تا مردم در روند اداری اذیت نشوند.

 نصرتی با بیان اینکه همه مسائل قابلیت بازنگری و اصلاح دارند تصریح کرد: مدیران شهرداری باید در مقابل مردم پاسخگو باشند و از پاسخگویی ترسی نداشته باشند و بنده هم آمادگی خود را برای پاسخگویی اعلام می کنم.

شهردار رشت ضمن بررسی سه موضوع دارایی، بیمه و مبایعه نامه ها در بخشی دیگر از اظهارات خود گفت: اگر قرار است به طور دائم از اقدامات خود بازخورد مناسبی داشته باشیم باید در راستای پاسخگویی شفاف و صحیح به ارباب رجوع گام های موثرتری برداریم.

احترام و اخلاق این است که شهرداری با طلبکاران تماس بگیرد و پیگیر امور باشد

وی با تاکید بر حفظ کرامت ارباب رجوع و طلبکاران شهرداری گفت: به طور معمول اوج تحمل ارباب رجوع به خصوص طلبکاران شهرداری بیش از سه ماه نیست، لذا در بازپرداخت وجوه طلبکاران و پیمانکاران باید به گونه ای رفتار کنیم که آنان توان و تمایل ادامه فعالیت در شهر را داشته باشند.

نصرتی خاطرنشان کرد: در صورت برخورد صحیح و پاسخگویی شفاف به مراجعین و طلبکاران آنان نیز با ما مدارا خواهند کرد و این برخورد صحیح به معنای آن است که باید یا مبلغی پرداخت شود یا ملکی تهاتر شود و یا گامی برای طلبکاران برداشته شود تا بتوانند به فعالیت برای شهر ادامه دهند.

شهردار رشت با اشاره به اینکه کمیسیون های مرتبط در اولویت بندی باید زمان مشخصی را به طلبکاران اعلام کنند افزود: لیست بدهی ها را مشخص کرده ایم و باید به جایی برسیم به جای آن که طلبکار به شهرداری مراجعه کند شهرداری تماس بگیرد و پیگیر امور باشد. در چنین شرایطی است که مدارا و همراهی شکل می گیرد. این حفظ احترام و اخلاق است نه اینکه بارها شخص مراجعه کند و پیگیر مطالبات خود باشد و پاسخ شفافی دریافت نکند.

شهرداری باید در مقابل کاستی ها و بدهی های به جا مانده حوزه پسماند پاسخگو باشد

نصرتی در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به مشکلات حوزه پسماند گفت: بدهی به جا مانده و ۲۰ میلیارد تومانی شهرداری رشت به پیمانکاران رفت و روب باید پرداخت شود.

شهردار رشت با بیان اینکه در برخی محلات رضایتمندی مناسبی از این حوزه وجود ندارد افزود: شهرداری باید در مقابل کاستی ها و عقب ماندگی ها پاسخگو باشد.

نرده های خط ویژه اتوبوس سریعاً جمع آوری شود

 نصرتی همچنین بر تامین اتوبوس های مورد نیاز و جمع آوری ایستگاه ها و نرده های خط ویژه اتوبوس تاکید و تصریح کرد: مصالح مورد نیاز تامین و تغییرات لازم سریعاً اعمال شود.

شهردار رشت با تاکید بر ابلاغ وزیر در خصوص جمع آوری خطوط BRT از سطح شهر گفت: با توجه به مخاطرات جدی برای عابرین پیاده در پی نصب غیر کارشناسانه نرده های مسیر خط ویژه اتوبوس شایسته است تا مسئولین مربوطه سرعت بخشی لازم نسبت به جمع آوری ایستگاه ها و سکوها و نرده های خط ویژه را داشته باشند و تغییرات مدنظر اعمال شود.

وی با اشاره به اینکه در خطوط BRT افراد نباید از وسط خطوط عبور کنند افزود: از طرفی نرده کشی شده است تا رانندگان اتوبوس با خیال راحت تردد کنند و از سوی دیگر بین نرده ها باز است و البته نمی تواند بسته باشد و مردم هم راه دیگری برای عبور ندارند. هیچ جا چنین خط ویژه ای وجود ندارد و اجرای غیر کارشناسی مخاطرات فراوانی را به همراه داشته است.

نسبت به جان شهروندان مسئولیم

مسعود نصرتی با استناد به آمار پلیس راهور گفت: در مدت راه اندازی خط ویژه اتوبوس ۶ نفر فوت کرده اند و این به معنای نابودی شش خانواده است؛ ضمن اینکه این آمار جدا از آمار مجروحین است.

شهردار رشت در پایان تصریح کرد: ما نمی توانیم نسبت به جان شهروندان بی تفاوت باشیم و نسبت به آن مسئولیم.

در ادامه هریک از کارشناسان و مدیران نقطه نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز