خبرگزاری کار ایران

اختصاص بودجه 16 میلیارد تومانی برای توسعه پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۸۱۳

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از تخصیص بودجه 16 میلیارد تومانی جهت توسعه پروژه های عمرانی حوزه سلامت در شهرستان صومعه سرا خبر داد.

به گزارش ایلنا از صومعه سرا،  نشست هم اندیشی استاندار گیلان با حضور  مسئولان استانی، فرماندار، نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، بخشداران، شهرداران، دهیاران و شوراهای اسلامی شهرستان صومعه‌سرا در محل تالار فرشتگان این شهرستان برگزار شد.

شاهرخ یوسف زاده چابک - رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست گفت: توسعه اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) صومعه سرا با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد تومان از سال گذشته در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار گرفته و تاکنون حدود 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به این که همت و پیگیری مسئولان شهرستان صومعه سرا بخصوص نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، جهت اجرای پروژه توسعه اورژانس بیمارستانی قابل تقدیر است، تصریح کرد: از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی گیلان در شهرستان صومعه سرا توسعه کلینیک های ویژه است که اجرای این پروژه نیز از سال گذشته آغاز گردیده و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی 45 درصدی در حال احداث می باشد.

 یوسف زاده چابک توسعه بلوک زایمانی و خانه های بهداشت را از دیگر پروژه های عمرانی سلامت محور در شهرستان صومعه سرا عنوان کرد و افزود: انشالله در بهمن ماه سال جاری شاهد افتتاح این پروژه ها در شهرستان صومعه سرا خواهیم بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان خاطر نشان کرد: راه اندازی و توسعه طرح کوهورت بالغین در دانشگاه علوم پزشکی گیلان که یکی از مهمترین طرح ها در شناسایی و ثبت بیماری هاست نیز در شهرستان صومعه سرا در حال اجرا است و بنا به اظهار مسوولین وزارت بهداشت، کوهورت بالغین گیلان یکی از بهترین کوهورت های اجرا شده در سطح کشور است که در انجام ماموریت خود موفق بوده است. وی ادامه داد: اجرای این طرح برای حدود 11 هزار نفر در رده های سنی 50 – 30 سال پیش بینی شده و با استقرار این طرح، جمعیت تحت پوشش مورد غربالگیری سلامت قرار می گیرند و تمام اطلاعات پزشکی آنها ثبت و اطلاعات ژنتیکی آنها در بیوبانک دانشگاه علوم پزشکی گیلان نگهداری می شود.

یوسف زاده یادآور شد: برای اجرای پروژه های سلامت محور در شهرستان صومعه سرا بالغ بر 16 میلیارد تومان از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هزینه پیش بینی شده است.

 

اختصاص  بودجه 16 میلیارد تومانی برای  توسعه پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت در صومعه سرا

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز