خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت تاکید کرد:

مفاد لایحه عوارض تشویقی و سازمان سرمایه‌گذاری در سطح گسترده اطلاع رسانی شود/ لوایحی که به درآمدزایی شهرداری کمک می‌کند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۱۶۲

در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه شورای شهر رشت، دیگر مفاد لایحه اصلاح و وضع برخی از مواد عوارض پیشنهادی سال آتی بررسی شد.

به گزارش ایلنا از رشت، در آخرین روز از آذر ماه ۹۶، در جلسه مشترک کمیسیون های عمران و بودجه شورای شهر رشت، دیگر مفاد لایحه اصلاح و وضع برخی از مواد عوارض پیشنهادی سال آتی بررسی شد.

در ابتدای این جلسه، رئیس کمیسیون عمران گفت: در بخشی از این لایحه ، عوارض پیشنهادی برای مالکان صاحب قطعات بزرگ تا ۱۰۰۰متر پیش بینی شده است.

رضا رسولی افزود: مفاد این بند از لایحه بابد به گونه ای باشد که اولا زمینداران بزرگ به سمت تفکیک زمین های خود به شکل قانونی اقدام کنند نه اینکه به سمت دریافت غیر قانونی تفکیک زمین بوده و یا بسمت نسق سازی سوق داده شوند.

عضو شورا تاکید کرد: با این حال این لایحه بابد به نحوی باشد که منافع شهرداری را هم در نظر گرفت و این اصلاحیه نحوه تفکیک زمین هایی با متراژ زیاد و درصدهای عوارض مجزا توضیح داده شود.

رسولی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تصویب لایحه عوارض تشویقی و اساسنامه سرمایه گذاری اتفاق خوبی در مدیریت شهری است که می تواند درآمدهای شهرداری را افزایش دهید.

رسولی تاکید کرد: با این حال اگر شهرداری نتواند اطلاع رسانی بموقع و گسترده ای از این لوایح تشویقی داشته باشد، در عمل نمی توان موفقیت چشمگیری کسب کرد.

در این نشست، شیرزاد، معاون مالی و اقتصادی شهرداری و تجددی مدیر اداره تشخیص و وصول درآمد شهرداری جهت ادای توضیحات مفاد و بندهای این لایحه در صحن شورا حاضر شدند.

رئیس کمیسیون عمران شورا پس از بررسی مفاد این لایحه گفت: لازم است دست آوردهای این لوایح مهم طی یک نشستی به اطلاع سازندگان بخش مسکن و همچنین سرمایه گذاران برسد تا شاهد تحول اقتصادی در شهر باشیم.

برزگر، مشاور کمیسیون عمران گفت: امروز در شهرداری رشت، عدد میلیونی به عنوان عوارض گرفته می شود و سازنده نمی داند این رقم بابت چه مواردی دریافت می شود.

وی از شورای شهر رشت خواست لااقل برگه ای حاوی جزییات عوارض دریافتی صادر شود تا سازنده بداند بابت چه خدماتی عوارض می پردازد و ایا عوارض دریافتی صحیح محاسبه شده است یا خیر؟

برزگر همچنین اظهار کرد: امروز صنعت ساختمان با چندین شغل وابسته در حال غرق شدن است. شهرداری بابد کمک کند بار این صنعت کاسته شده و بیش از این دچار رکود نشود.

حامد عبدالهی نیز گفت: پیش نیاز درآمدزایی در شهرداری، اطلاع رسانی گسترده از لوایح اخیر است تا شهروندان از مفاد آن با خبر شوند و بدانند که این لایحه علاوه بر درآمدزایی برای شهرداری، مشوق و سودهایی را هم برای شهروندان در پی دارد.

در این جلسه همچنین، مفاد تبصره عوارض اراضی تفکیک شده در املاک فاقد کاربری بررسی شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز