خبرگزاری کار ایران

تاکید فرماندار آستارا بر ساماندهی گلزارهای شهدا

asdasd
کد خبر : ۵۷۱۱۵۰

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا بر ساماندهی و مرمت و بازسازی گلزارهای شهدا در سطح شهرستان توسط شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و با نظارت بنیاد شهید تاکید کرد.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش در نشست شورای مشورتی معتمدان معین فرمانداری و ساماندهی گلزارهای شهدا آستارا اظهار داشت : شهدا متعلق به ملت هستند و همه تکلیف داریم از این میراث‌های ماندگار و معنوی و ارزش‌های جامعه صیانت کنیم و یاد و نامشان را گرامی داریم.

وی اضافه کرد : ما یک تکلیف قانونی بر اساس تشکیلات سازمانی داریم که وظایفی برای هر دستگاه اجرایی تعریف کرده است که باید انجام شود و هم به عنوان یک هموطن و یک انسان تکلیفی اخلاقی داریم، چرا که به عنوان عضوی از جامعه ایرانی آرامش و امنیت امروز را مدیون خون‌هایی هستیم که ریخته شده و مدیون ایثارگری هایی هستیم که اتفاق افتاده است.

وی تصریح کرد: ما نمی توانیم روزی که کشورمان نیاز داشت و آن ها ورود کرده اند و از جان و مال گذشتند را فراموش کنیم، ما نباید امروز که آن ها نیستند به خانواده هایشان پشو کنیم، بلکه حفاظت و حراست از حرکت ها و ارزش های آنان وظیفه شرعی و انسانی ماست.

وی افزود: یکی از نشانه های پاسداشت شهدا توجه به گلزارهای آنان است که میبایست در شهرستان آستارا به نحو شایسته ای مراقبت و نگهداری شوند.

رنجکش بیان کرد: ساماندهی و بازسازی این گلزارها بر اساس تکلیف های قانونی بر عهده سازمان های مسئول واگذار شده است و هر چند اقدامات خوبی انجام گرفته اما گاهی بر اثر غفلت ها برخی از گلزارهای شهدا آنگونه که شایسته است رسیدگی نشده اند.

وی دیدار با خانواده شهدا و جانبازان را مهم برشمرد و گفت: هر یک از دستگاه های اجرایی باید مسئولیت دیدار به یک یا چند خانواده شهید و جانباز را بر عهده گیرد و پیگیر مشکلات آن ها شوند.

فرماندار آستارا به بحث اشتغال زایی فرزندان و خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران اشاره کرد و گفت: تسهیلات خوبی در بخش اشتغال زایی فراهم آمده است اگر این عزیزان بتوانند از تخصص خود بهره گیرند می توانند در بخش گردشگری تسهیلات کم بهره دریافت کنند و باید با برگزاری در دوره های مهارت آموزی و آشنایی با فضای کسب و کار آن ها را نیز هدایت کرد تا بتوانند از این تسهیلات بهره ببرند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز