خبرگزاری کار ایران

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد:

پروژه احداث میدان و تقاطع غیرهمسطح ملاسرا به زودی اجرایی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۶۹۷۵۳

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه طرح احداث میدان و تقاطع غیرهمسطح ملاسرای شفت با اعتبار 8 میلیارد و 100 میلیون تومان به زودی ابلاغ و اجرایی می‌شود، افزود: زمین‌های حاشیه این پروژه نیز خریداری شده است.

به گزارش ایلنا از شفت، مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با حضور در شفت با فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

فرماندار شفت در این نشست با اشاره به آسفالت 35 کیلومتر از راه های  روستایی این شهرستان در سال 95 افزود: بیش از 70درصد مردم شهرستان شفت در روستاها زندگی می کنند و این ظرفیت باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

محمدرضا محسنی با بیان اینکه ورودی هر منطقه نمادی از هویت و فرهنگ جاری در آن است که می تواند بر ذهن بومیان و گردشگران نقش ببندد افزود: ساماندهی ورودی‌های شهرستان شفت در نخستین دیدار نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی و فرماندار با مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مورد تاکید و مطالبه قرار گرفت و امروز خرسندیم که طرح احداث میدان و تقاطع غیر همسطح ملاسرا مورد توجه قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این طرح ضمن ساماندهی وضعیت نامناسب  ورودی شفت؛ سبب افزایش ایمنی و کاهش بار ترافیکی خواهد شد افزود : این پروژه در مواقع حوادث و بحران  سبب مدیریت زمان خواهد شد.

محسنی با بیان اینکه بهسازی مسیر ملاسرا-شفت نیز در مراحل پایانی اجرا قرار دارد افزود  : برای تسریع در آزادسازی حریم این جاده کمیته ای مشترک با حضور بخشداران؛ دهیاران ؛ شوراهای اسلامی و نماینده اداره کل راه و شهرسازی و دستگاه های ذیربط تشکیل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آسفالت راه های روستایی در چناررودخان؛ ویسرود و صیقلان-کمساربزرگ و چند رشته راه دیگر نیازمند نگاه ویژه مسوولین استانی است افزود : با تعریض و بهسازی راه روستایی بداب-پشت سرا از بار ترافیکی مسیر شفت به امامزادگان ابراهیم و اسحاق(ع) کاسته خواهد شد.

نماینده عالی دولت در شفت با بیان اینکه روکش آسفالت مسیر گردشگری چوبر-امامزاده ابراهی به طول 10کیلومتر ابلاغ و نیازمند مساعدت ویژه است افزود : بوم گردی و توسعه گردشگری یکی از مطالبات استاندار گیلان از مدیران است.

وی با اشاره به اینکه ساخت و تعریض پل سیاهمزگی برای انتقال ماشین آلات در حوادث و هچنین گسترش خدمات ضروری است افزود : تکمیل و ساخت پل های کاظم آباد ؛کمسار؛سروان محله و چناررودخان باید تسریع گردد.

فرماندار شفت با بیان اینکه  تکمیل ساختمان فنی و حرفه ای  برای مردم این شهرستان به ویژه دانش آموزان یک اولویت است افزود : مراکز فنی و حرفه ای می توانند در کاهش نرخ بیکاری و آموزش نیروی کار نقش تعیین کننده ای ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه پس از الحاق منطقه پیرده به شهر شفت مردم در مراحل ساخت و ساز و بهره مندی از خدمات دچارمشکل شده اند افزود : اداره کل راه و شهرسازی گیلان می تواند ساز و کار مناسب را در اسرع وقت تدوین و ارایه نماید.

محسنی در پایان سخنان خود با بیان اینکه پروژه غرب نزدیک و آبرسانی به شهرهای شفت و احمدسرگوراب تا پایان سال اجرایی خواهد شد افزود : امیدوارم با احداث همزمان میدان و تقاطع غیر همسطح در ملاسرا نیز دومین طرح عمرانی بزرگ در شهرستان شفت به سرانجام برسد.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان نیز با بیان اینکه طرح احداث میدان و تقاطع غیرهمسطح ملاسرای شفت با اعتبار 8 میلیارد و 100 میلیون تومان به زودی ابلاغ و اجرایی می شود افزود : زمین های حاشیه این پروژه نیز خریداری شده است.

شعبانعلی خاوری با اشاره به اینکه بهسازی 12کیلومتر از مسیر ملاسرا-شفت با اعتبار 14میلیارد و 100میلیون تومان در مرحله انجام مناقصه و واگذاری به پیمانکار است  افزود :عرض این جاده 25 متر است که هر طرف از خط مرکزی راه 12.5 متر فاصله دارد.

وی با بیان اینکه تامین مصالح مورد نیاز یکی از مشکلات اجرای پروژه است افزود : تامین مصالح از شهرستان های دیگر هزینه های طرح را افزایش خواهد داد که در برآورد پیش بینی نشده است .

خاوری با اشاره به اینکه با تامین قیر مشکل‌بسیاری از راه‌های روستایی در گیلان حل‌خواهد شد، افزود: ساخت پل سیاهمزگی و چند دهنه پل دیگر در شفت  در دستور کار قرار می گیرد.

گفتنی است فرماندار شفت و مدیرکل راه و شهرسازی گیلان و معاونان از پل سیاهمزگی بازدید میدانی به عمل آوردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز