خبرگزاری کار ایران

20 میلیون ریال جریمه برای سوزاندن ضایعات کشاورزی در آستانه اشرفیه

asdasd
کد خبر : ۵۶۸۴۶۰

فردی که با سوزاندن ضایعات و پسماند کشاورزی باعث آلودگی هوا و محیط زیست شده بود با شکایت اداره حفاظت محیط زیست آستانه به پرداخت 20 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش ایلنا از آستانه اشرفیه،  جعفر میرزایی رییس اداره محیط زیست شهرستان آستانه اشرفیه بیان کرد: فردی با مشخصات معلوم به دلیل آتش زدن پسماند کشاورزی و آلودگی محیط زیست با معرفی و شکایت اداره محیط زیست آستانه از سوی رییس شعبه 101 دادگاه کیفری 2 شهرستان در دادگاه بدوی محکوم شد.

میرزایی افزود : فرد متخلف با توجه به اینکه عملش منطبق بر ماده 20 قانون هوای پاک مصوب مرداد 96 بوده بنابراین به پرداخت بیست میلیون ریال جزای نقدی درجه ششم در حق صندوق دولت محکوم شده است.

میرزایی گفت:  بر اساس ماده 20 قانون هوای پاک، انباشتن پسماند‌های بیمارستانی و صنعتی در معابر عمومی و فضای باز یا سوزاندن آنها و انباشتن پسماند‌های خانگی و ساختمانی در معابر عمومی و فضای باز خارج از مکان های تعیین شده توسط شهرداری‌ها و دهیاری ها یا سوزاندن آنها و همچنین سوزندان بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع بوده و متخلف حسب مورد به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود. وزارت جهادکشاورزی مکلف است؛ مفاد این ماده را به‌ طرق مقتضی به اطلاع بهره‌برداران بخش‌ کشاورزی، عشایری و منابع‌طبیعی برساند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز