خبرگزاری کار ایران

تحت پوشش قرار گرفتن یکهزار مزرعه مشاغل خانگی در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۶۶۴۳۳

مشاور مدیرکل تعاون استان گیلان گفت :سعی کردیم با انتخاب پشتیبان قدرتمند جهت اجرای ۱۲ گرایش مشاغل خانگی، دام و طیور و آبزی پروری را در سطح استان پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از رشت،اسحاق شعبانی در بازدید از شرکت پشتیبان جام مارلیک اظهار داشت :باید با کلیه مسئولین مرتبط هماهنگی لازم بعمل آید تا معضلات توسعه اشتغال استان مرتفع شود.

وی افزود:به‌رغم پیگیری های مستمر ولی بعلت یکسری نگاه های خاص پشتیبان قادر نشده نتایج قابل قبولی بدست آورد.

شعبانی به معضلات پیش رو اشاره تاکید کرد: شرکت پشتیبان طرح و برنامه فراگیر خود را در قالب تبلیغات گسترده به اطلاع روستاییان برساند.

مازیار صیادی مشاور مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی استان گیلان هم در جریان این بازدید اظهار داشت:شرکت پشتیبان در فاز اول فعالیت با معضلات متعددی مواجه است .

صیادی با اشاره به اینکه  پشتیبان دارای مدرن ترین کارخانه خوراک دام و طیور و آبزیان با تکنولوژی آلمانی است گفت:این شرکت آمادگی دارد در گرایش های پرورش اردک، غاز ، بوقلمون ،گوسفند،گاو بومی، گاومیش و غیره روستاییان را پشتیبانی کند.

وی افزود:شرکت پشتیبان اساسا انتظار کمک از نهادی های دولتی و تخصصی ندارد و انتظار دارد مجوز های سایر گرایش‌ها را در کوتاهترین زمان ممکن صادر شود.

صیادی با بیان اینکه به لحاظ شروع فعالیت، نخست با آبزی پروری و تحت پوشش قرار دادن هزار مزرعه مشاغل خانگی و۱۴ واحد خاویاری در سطح استان پرداخت گفت:  تسهیلات ده میلیون تومان صندوق کارآفرینی امید و تعین تعرفه برق و آب، بدست گرفتن ابتکار عمل توسط پشتیبان جهت صدور مجوز فعالیت با موافقت اولیه دستگاه تخصصی شیلات در هاله ای از ابهام قرار دارد.

 وی با اشاره به اینکه جامعه هدف پشتیبان کلیه روستاییان و شهر های زیر بیست هزار نفر سنین ۱۸ تا ۵۰ سال است تاکید کرد:آن دسته از روستاییان که بیمه شغلی از قبل دارند اساسا شغل برایشان تعریف شده است و در این راستا نمی توانند از حمایت های پشتیبانی بهره مند شوند.

صیادی با تصریح بر اینکه کلیه دهیاران و تعاونیهای دهیاران که بعضا کار گزار بیمه روستاییان هستند می تواند با شرکت پشتیبان استانی در هر حوزه در قسمت های تامین خوراک ، ابزار،بسته بندی و قطعه بندی ماهی، مرغ و گوشت  مشارکت داشته باشند گفت:تعاونیهای دهیاران بازوان اصلی طرح پشتیبان اشتغال و توسعه یکپارچه شرکت پشتیبان جام مارلیک هستند.

 ستاره افشاری مدیرعامل شرکت پشتیبان جام مارلیک در ادامه در تشریح فعالیت این شرکت اظهار داشت:کلیه ساکنین شهرهای کوچصفهان ، سنگر ،لشت نشا ، خشکبیجار، خمام ، بندرکیاشهر، تولم شهر، رودبنه ،سلمان شهر و سایر بخش ها و شهرهای مشابه می توانند در فرایند اشتغال و عقد قرار داد با شرکت پشتیبان جام مارلیک بیمه شغلی بازنشستگی با سوبسید ۷۰ درصد دولت ، ماهیانه حداقل ۱۷۵۰۰ تومان و حداکثر ۴۸۰ هزار تومان خودشان را بیمه شغلی کنند.

وی افزود:با انجام طرح مذکور بیمه شدگان می توانند طی فرایندی از تسهیلات با سود ۴ درصد بهره مند شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز