خبرگزاری کار ایران

استاندار گیلان در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان مطرح کرد؛

کاهش آسیب‌های اجتماعی با رونق اشتغال /بخش خصوصی راهکار ارائه کند

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۵۳

استاندار گیلان صادارات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت.

به گزارش ایلنا از رشت، مصطفی سالاری در همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان که به مناسبت گرامیداشت روز ملی صادرات و با حضور فعالان عرصه تولید و تجارت در سالن غدیر استانداری گیلان برگزار شد، حمایت از بخش خصوصی را از جمله وظایف دولت برشمرد و افزود : البته از بخش خصوصی انتظار داریم راهکارهای موثر در کاهش مشکلات عرصه تولید وصادرات را ارائه کند.

نماینده عالی دولت در گیلان صادارات موفق را موجب رونق تولید و اشتغال دانست و افزود : با تحقق این مهم بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه کاهش خواهد یافت .

 وی مشکلات موجود در بخش تولید و صادرات را ترکیبی از عملکرد دولت و بخش  خصوصی دانست و افزود: این مشکلات تنها مختص یکی از این بخش‌ها نیست و باید در کنار هم برای حل این مشکلات راهکار دهیم.

استاندار گیلان مجموعه ناکار‌آمدی بخش خصوصی و دولتی را باعث حاشیه سود کم و تراز نزدیک به منفی در واحدهای تولیدی عنوان کرد و افزود: زمانی که نارسایی‌ها زیاد شود آن را در عدم پرداخت مالیات و هزینه برق و گاز و غیره واحدهای تولیدی جستجو می‌کنیم در حالی که این راه حل اساسی نیست.

نماینده عالی دولت در گیلان  بخشی از مشکلات عرصه تولید را مربوط به بخش دولتی و بخشی دیگر را متوجه بخش خصوصی دانست و افزود:درست است که در فرآیند های اداری با بروکراسی ودر آموزش نیروی انسانی و دهها مسئله دیگر که مربوط به بخش دولتی می باشد و افزایش هزینه تولید را در بر داشته با مشکل مواجه هستید اما آیا مدیریت بخش خصوصی و تکنولوژی مورد استفاده بی نقص است ؟ آیا هزینه تمام شده کالا و بهره وری تولید با تمام کشورها یکسان است ؟

استاندار گیلان با بیان اینکه تمام تلاش ما بر این است تا در تصمیم‌گیری‌ها از ظرفیت بخش‌خصوصی بیشتر بهره گیریم در خطاب به فعالان عرصه تولید و تجارت اظهار داشت : کارتان بسیار مهم است و ما دولتی‌ها که برای مردم کار می‌کنیم در هیچ سطحی نباید به مردم نگاه از بالا به پایین داشته باشیم.

استاندار گیلان از برگزاری کمیته‌هایی تخصصی در هفته آتی برای رسیدگی به مشکلات بخش‌های مختلف استان خبر داد و افزود : در این کمیته‌ها از بخش‌های خصوصی دعوت به عمل خواهد آمد تا به صورت کارشناسی مسائل را منطبق با ساختار اداری کشور پیشنهاد و درجلسات بعدی پیگیری شود و ان شاءالله راهگشایی نصیب ما خواهد شد .

نماینده عالی دولت در گیلان گفت : چنانچه بخش تولیدی تمام نگاه خود را تنها معطوف به بازار داخلی کند قطعاً بخش قابل توجهی از آن موفق نخواهد شد و با شکست مواجه می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز