خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح آمارگیری از کاربران اینترنت در استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۶۵۳

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان از اجرای طرح آمارگیری از کاربران اینترنت از 29 آبان به مدت یک ماه در استان گیلان همزمان با سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت، وحید طیفوری با بیان اینکه گستردگی کاربرد و تاثیرات ICT در ابعاد مختلف زندگی امروزی و آینده جوامع بشری به یکی از مهم‌ترین مباحث روز جهان مبدل شده گفت: این وضعیت موجب شده تا از جهان به عنوان یک دهکده یاد شود و امکانات بخش اطلاعات و ارتباطات به عنوان یکی از مهم‌ترین نیازهای بشر امروز مطرح شد.

وی ادامه داد: به منظور برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری در حوزه‌ ICT و همچنین پایش و ارزیابی تأثیر آن در توسعه‌ اجتماعی و اقتصادی، وجود آمار و اطلاعات مقایسه‌پذیر در سطح بین‌المللی در زمینه‌  برخورداری و استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات، بسیار ضروری و غیر قابل انکار است.

معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گیلان تصریح کرد: مرکز آمار ایران در راستای وظایف خود و به منظور محاسبه‌ ضریب نفوذ اینترنت برای پنجمین بار اقدام به تهیه و اجرای «طرح آمارگیری از کاربران اینترنت» کرده است.

طیفوری در خصوص تعریف مفهوم "کاربر اینترنت" در این طرح گفت: گستردگی استفاده از اینترنت در جهان موجب شد تا بر اساس نتایج اولین نشست «گروه کارشناسی شاخص‌های خانواری فناوری اطلاعات و ارتباطات» که از طرف ITU در سال 1392 در سائوپائولوی برزیل برگزار شد، شرط کاربر اینترنت بودن افراد بر خلاف دو آمارگیری قبلی، از 12 ماه گذشته به 3 ماه گذشته کاهش یابد، یعنی در آمارگیری سال‌های 1392 و 1394 ،کاربر اینترنت به کسی اتلاق شده است که در طول سه ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری، حداقل یکبار از اینترنت استفاده کرده باشد و در آمارگیری سال 1396 نیز از این تعریف استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز