خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان خبر داد:

اجرای طرح نماد در 12 مدرسه استان گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۲۶۵

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح نماد با همکاری 11 دستگاه اجرایی اجرا می‌شود که مسئولیت علمی و اجرایی این برنامه با آموزش و پرورش است.

به گزارش‌ایلنا از رشت، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: طرح نظام مراقبت اجتماعی از دانش‌آموزان ( نماد ) با هدف شناسایی و حمایت از دانش آموزان در معرض خطر ، امسال به طور آزمایشی در آموزش و پرورش ناحیه یک رشت و شفت برگزار می شود.

 مهدی‌حاجتی در همایش اختتامیه هفته مبارزه با اعتیاد گفت: طرح نماد با همکاری 11 دستگاه اجرایی می‌شود که مسئولیت علمی و اجرایی این برنامه با آموزش و پرورش است.
 
وی خاطرنشان کرد: در طرح نماد ، دانش آموزان در معرض خطرِ آسیب های اجتماعی ، شناسایی و با اقدامات مشاوره ای زیر پوشش قرار می گیرند.
 
وی یکی از مهم ترین آسیب های اجتماعی را اعتیاد دانست و گفت: متأسفانه استعمال مواد مخدر از 16 سال به 13 سال کاهش یافته است و در این راستا دانش آموزان باید علاوه بر  شناخت همه جانبه از عواقب این پدیده شوم  ،مهارت " نه گفتن " را نیز بیاموزند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با انتقاد از گسترش بی ضابطه قلیان سراها گفت: این اماکن در جامعه به حدی رسیده است که تقریبا با تعداد مدارس برابری می کند و این یک کار غیر فرهنگی در تشویق غیر مستقیم جوانان به استعمال مواد مخدر است.

حاجتی گسست های فرهنگی در برخی خانواده ها ، وجود بی ضابطه فضاهای مجازی و اختلافات خانوادگی را در روی آوردن تعدادی از جوانان به مواد مخدر موثر دانست و گفت: با کار فرهنگی هنرمندانه و گسترش تعامل بین مدرسه و خانواده ها بتوانیم مصونیت بخشی خانواده ها به ویژه دانش آموزان را تقویت کنیم.

وی با مقدم دانستن پیشگیری نسبت به درمان خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی های گسترده به دور از واکنش‌های سلبی و تقویت برنامه های ورزشی در مدارس می توانیم از پدیده مخرب جلوگیری کنیم.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان افزود: آموزش و پرورش به عنوان بزرگترین دستگاه فرهنگی کشور با دارا بودن نیروهای متخصص می تواند در زمینه اطلاع رسانی و آموزش دانش آموزان و خانواده موثر باشد و مسئولان دست اندر کار در این زمینه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی در پایان گفت: در راستای آگاهی بخشی به خانواده ها بیش از 1600 نمایشگاه در مدارس گشایش می یابد و همچنین 4 هزار بسته فرهنگی در طول سال تحصیلی جاری در آموزشگاههای استان گیلان توزیع شده است.
 
محمد حسین شاهکویی دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان هم در این همایش گفت: دشمن بعد از شکست در میادین نظامی به عرصه فرهنگ روی آورده است و دستگاه‌های فرهنگی در جهت توانمند سازی و فرهنگ سازی خانواده ها و دانش آموزان نقش مهمی بر عهده دارند. 

وی با اشاره به مرگ روزانه 8 نفر در اثر اعتیاد خاطرنشان کرد: باید مهارت های کلامی و قدرت " نه گفتن" را به نوجوانان و جوانان آموزش دهیم تا اثرات سوء مواد مخدر در کشور کاهش یابد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز