خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان خبر داد:

حمایت از طرح‌های بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی

asdasd
کد خبر : ۵۵۹۵۴۲

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان گفت: امسال نیز بیشتر هدفگذاری براین است صنایعی که به پیشرفت فیزیکی 60 درصد و یا بیشتر رسیده‌اند سریعتر به بهره برداری برسند تا نقش به سزایی در اشتغال استان داشته باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، احمد علی شهیدی در خصوص اقدامات و برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی گیلان گفت : درسال جدید سیاست دولت بر این است بتواند طرح‌هایی که بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را به سرانجام برساند و مورد حمایت قرار دهد.

 وی در ادامه بیان داشت: در سال گذشته بیشتر حمایت‌ها مربوط به صنایعی بوده که در حال بهره‌برداری بوده اند . با حمایت هایی که انجام شد برای برگرداندن آنها به چرخه تولید و یا بهبود امور آنها و افزایش تولیدشان  زحماتی کشیده شد .

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص بازگشایی سایت بهین‌یاب گفت: سایت بهین یاب نیزکه بازگشایی شد تمام واحدهایی که این شرایط را داشته اند چه در داخل شهرک صنعتی یا خارج از آن را شناسایی کرده و نام‌شان در سایت ثبت شده و الان در شرایط پرداخت تسهیلات است تا با تسهیلاتی که به واحدهای صنعتی تزریق می شود زودتر به بهره برداری برسند.

وی در ادامه بیان داشت : امسال نیز بیشتر هدف گذاری براین است  صنایعی که به پیشرفت فیزیکی  60 درصد و یا بیشتر رسیده اند، سریعتر به بهره برداری برسند تا نقش به سزایی در اشتغال استان داشته باشند .  

رئیس هیات مدیره شرکت شهرک‌های‌صنعتی استان گیلان در خصوص ویژگی‌ها، اهمیت توسعه و حضور سرمایه گذاران در شهرک‌های صنعتی گفت : شهرک‌های صنعتی دارای ویژگی‌های خاصی هستند که توجه به آنها می‌تواند سیاستگذاران را به ساماندهی مناسب این شهرک‌ها هدایت کند: مثلاً اینکه این شهرک‌ها در منطقه جغرافیایی خارج از محیط‌های مسکونی تمرکز دارند و در نتیجه عوارض زیست‌محیطی و غیره‌ای ندارند. همچنین ارتباط درون‌بنگاهی و درون‌صنعتی میان بنگاه‌های مستقر در شهرک‌های صنعتی وجود دارد و امکان ایجاد سازمان‌های غیر‌تجاری در کنار بنگاه‌های تجاری درون شهرک‌های صنعتی نیز هست.

شهیدی در ادامه افزود : علاوه بر این همکاری میان بنگاه‌ها و انجام اقدامات مشترک و جمعی در شهرک‌ها، وجود رقابت میان شرکت‌ها در سطح صنعت و افزایش توان رقابتی تولیدات درون شهرک‌ها، ایجاد دسته‌های صنعتی خاص و امکان افزایش زنجیره ارزش در واحدهای موجود در یک شهرک، وجود تهدیدها و فرصت‌های مشترک و جمعی در شهرک‌های صنعتی، پیدایش خدمات فنی، مدیریتی و مالی، IT و... در نتیجه ایجاد مشاغل غیر‌مستقیم در شهرک‌ها، ارائه خدمات دولتی و گروهی همزمان به یک شهرک خاص، کارایی جمعی و بهره‌برداری از صرفه‌های اقتصادی بیرونی از جمله دیگر ویژگی‌های شهرک‌های صنعتی هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز