خبرگزاری کار ایران

فرماندار آستارا مطرح کرد:

توسعه فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه اجتماعی است

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۶۳۸

فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: توسعه فرهنگ کتابخوانی یک وظیفه اجتماعی است و همه باید در کنار هم به این موضوع توجه نشان دهیم.

به گزارش ایلنا از آستارا، یونس رنجکش که به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در بازدید سرزده از کتابخانه‌های عمومی آستارا در نشست با اعضای کتابخانه‌ها بیان کرد: تکالیف توجه به زیرساخت‌ها و توسعه فضاهای فیزیکی و امکانات بر عهده دولت و عوامل اجرایی است، اما این بدان معنا نیست که دولت قادر است تمام خواسته‌ها را برآورده کند بلکه پاسخگویی به همه این مطالبات نیازمند مشارکت های عمومی است.

وی ادامه داد: در این شهرستان مطالبات انباشته شده بسیاری وجود دارد که شاید پاسخگویی به تمامی آنها در یک مقطع زمانی محدود امکان‌پذیر نباشد اما تلاش ها برای رفع موانع و مشکلات و پاسخگویی به نیازها است.

وی اظهار داشت: انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان مسئولیت رسیدگی به وضعیت کتابخانه ها و توسعه آنها را بر عهده دارد و در دوره جدید تمام تلاش ها در جهت رفع مشکلات و تامین امکانات و کیفیت بخشی فرهنگ مطالعه سوق داده می‌شود.

در این بازدید که شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر آستارا فرماندار را همراهی می‌کردند، تعدادی از اعضای کتابخانه عمومی به ارائه دیدگاه‌های خود در خصوص مشکلات کتابخانه ها و افزایش ساعات فعالیت کتابخانه های عمومی شهرستان پرداختند و از فرماندار خواستار رسیدگی به آن شدند.

آرزو عباس زاده سرپرست نهاد کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا نیز در این بازدید ضمن بیان مشکلات موجود، اظهار داشت: این نهاد دارای دو کتابخانه در شهر آستارا و یک کتابخانه در لوندویل است.

وی افزود:حدود 45 هزار کتاب در این سه کتابخانه وجود دارد که بیش از دو هزار عضو از آنها استفاده می‌کنند.

گفتنی است از بیست و پنجم آبان لغایت دوم آذر هفته ملی کتاب و کتابخوانی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز