خبرگزاری کار ایران

با حضور در منزل شهید صورت گرفت؛

شهردار و اعضای شورای شهر لاهیجان با خانواده شهید سجاسی دیدار کردند

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۸۲۹

شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان با خانواده شهید سجاسی از شهدای تظاهرات 22 آبان 1357 مردم لاهیجان دیدار کردند.

به گزارش‌ایلنا از لاهیجان، در این دیدار که با حضور نماینده بنیادشهید و امور ایثارگران در منزل شهید سجاسی برگزار شد، مسعود کاظمی شهردار لاهیجان با بیان اینکه 22 آبان روزی ماندگار در تقویم و تاریخ شهرستان لاهیجان می باشد،افزود: مردم غیور لاهیجان در این روز علیه رژیم ستم شاهی تظاهرات کردند که مورد هجوم وحشیانه مأموران طاغوت قرار گرفت و چند نفر از مردم ولایتمدار این شهرستان به فیض شهادت نائل آمدند.

وی ضمن گرامیدشت خاطره شهدای لاهیجان در 22 آبان 1357، اضافه کرد: شهید سجاسی از جمله این شهدا بود که با 16 سال سن در حالیکه دانش آموز بود به شهادت رسید.

وی افزود: شهید سجاسی در اوج جوانی مبارزه با استعمار و استبداد را انتخاب کرد و امروز پدر و مادر این شهید همچون نگینی در بین مردم شهر لاهیجان هستند.

وی با بیان اینکه لاهیجان همیشه میزبان بهترین ها بوده است،گفت: امروز ما آرامش خود را مدیون شهدا هستیم و ایران اسلامی به شهدای گرانقدر خود افتخار می کند و شهدا متعلق به همه مردم هستند.

کاظمی افزود: با افتخار دست پدر و مادر شهید را که پدر و مادر معنوی ما هستند می بوسم و ما باید همیشه از خانواده شهدا دلجویی و قدردانی کنیم.

پدر شهید سجاسی نیز در این دیدار ضمن قدردانی از حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر افزود: شهید سجاسی روز 22 آبان 1357در بازگشت از مدرسه به خیل عظیم تظاهرات مردم لاهیجان علیه طاغوت پیوست و مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به شهادت رسید.

رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر لاهیجان نیز در این دیدار یاد و خاطره شهدای 22آبان 57 لاهیجان و شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم و وطن را گرامی داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز