خبرگزاری کار ایران

شهردار رشت خبر داد:

راه‌اندازی موزه سرداران دفاع مقدس در گیلان

asdasd
کد خبر : ۵۵۳۲۰۶

شهردار رشت از راه‌اندازی موزه سرداران دفاع مقدس در استان و شهر رشت خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،  نشست هم اندیشی مجموعه مدیریت شهری با جمعی از اعضای ستاد کنگره ۸۰۰۰ شهید استان گیلان با حضور مسعود نصرتی در دفتر شهردار رشت برگزار شد.

 شهردار رشت برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید استان را کاری فاخر خواند و اذعان داشت: امید است با درنظر گرفتن تمامی جوانب تاثیرگذار، برگزاری کنگره ۸ هزار شهید استان در سال جاری با یک ارتقا کمی و کیفی پیش رود.

 نصرتی در مقایسه ایران با دیگر کشورها در راستای پاسداشت مفاخر تصریح کرد: در کشور ایران در حوزه های کمرنگ و پر رنگ به مطالب ایثار و شهادت پرداخته می‌شود، که این به همت استان ها برمی‌گردد اما متاسفانه در مقام مقایسه کشور ایران در این حوزه نسبت به دیگر کشورها که نگاه مذهبی و دینی نیز به قهرمانان جنگ ندارند، بسیار عقب مانده است.

 وی با اشاره به تاریخ جنگ جهانی دوم افزود: با توجه به تاریخ جنگ جهانی دوم و تعداد معدود بازماندگان این جنگ در پاریس مرکز فوق تخصصی درمانی برای این خانواده راه اندازی شده است. به عبارتی در آن کشور با انجام کارهای تخصصی و هنرمندانه در یک نگاه ملی نگرانه سعی دارد تا نسل های آینده همواره با جنگ جهانی دوم و مفاخر حماسی کشور در ارتباط باشند.

نصرتی با اشاره به کپی برداری موزه دفاع مقدس از دیگر کشورها گفت: زمینی به مساحت ده هکتار در پارک جنگلی باراجین قزوین با قصد احداث پارک موزه دفاع مقدس درنظر گرفته شده و از آنجا ساخت و تجهیز این پارک توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد، به حتم برای اخذ سود بالاتر کار کیفی تری انجام خواهد داد.

شهردار رشت در اشاره به ساخت سریال ۱۶ قسمتی شوق پرواز توسط شهرداری قزوین یادآور شد: پس از ساخت این سریال افراد زیادی که تا اون موقع شناختی از شهید بابایی نداشتند، بر سر مزار این شهید والامقام می آمدند.

وی با تاکید بر کثرت وجود شخصیت های فاخر دفاع مقدس در استان گیلان اذعان داشت: با احترام به برنامه و کارهای انجام شده گذشته در حوزه دفاع مقدس ما باید ضمن بازنگری برنامه ها با اقتدار بیشتری ورود کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز