خبرگزاری کار ایران

بهروز آژ خبر داد:

معرفی 13 واحد آلاینده صنعتی در رودبار به دادگاه

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۲۹۴

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار از معرفی 13 واحد آلاینده صنعتی در این شهرستان به دادگاه خبر داد.

به گزارش ایلنا از رودبار، این روزها شهرستان رودبار با چالش نام آشنای فعالیت بدون ضوابط روغن کشی ها و فرآوری‌های زیتون دست به گریبان است که در این راستا اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار با نگاه ویژه تری این موضوع را در رصد پایش‌های خود قرار داده و به همین واسطه در ایام اخیر تعداد زیادی از این واحدها به دلیل رهاسازی پساب آلوده به منابع آبی ، از محیط زیست رودبار اخطاریه زیست محیطی دریافت کرده اند .

در همین راستا  تعداد 13 واحد از این صنایع ، به دلیل ادامه روند ایجاد آلودگی و رها سازی پساب آلوده به منابع آبی ، به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی ، با طرح شکایت به مراجع قضایی معرفی شدند.

بهروز آژ رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودبار در همین خصوص افزود: پسابهای فراوری ها و روغن کشی های زیتون ، با داشتن مقادیر زیادی از فاکتورهای آلاینده BOD و COD و همچنین مواد سمی فنولی ، جزو پسابهای بسیار آلوده به شمار آمده که 13 واحد معرفی شده ، علیرغم دریافت اخطاریه زیست محیطی ، هیچ اقدامی در جهت رفع معضل فوق انجام نداده و بدون هیچ گونه تصفیه این پساب سمی را وارد منابع آبی شهرستان می نمودند .

وی همچنین از سایر واحدها صنعتی درخواست کرد:هرچه سریعتر تدابیری برای معضلات زیست محیطی خود بنمایند ، در غیر این صورت به زودی منتظر اقدام قانونی محیط زیست در این زمینه باشند .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز