خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان عنوان کرد:

اردکانیان گزینه مناسبی برای وزارت نیرو است

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۷۷۱

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی گیلان گفت: رضا اردکانیان گزینه خوب و مناسبی برای وزارت نیرو است.

به گزارش ایلنا از رشت، محبعلی رنج ور با بیان اینکه امکان حل مشکلات آبی کشور با استفاده از تجربه بین‌المللی رضا اردکانیان وجود دارد، افزود: شناخت وضعیت کشور، داشتن تخصص لازم، ارتباط قوی با مجامع مختلف جهانی به منظور انتقال دانش و تکنولوژی نوین به کشور و بهره مندی از تجارب بین المللی از ملزومات عبور از بحران آب است.

وی گفت: تمامی این موضوعات مهم به وضوح در برنامه های اردکانیان دیده می شود و امید است با ورود وی به وزارت نیرو شاهد کاهش مشکلات حوزه ی آب باشیم.

وی ابراز امیدواری کرد: در زمینه حل چالش های آب کشور، با انتخاب اردکانیان و حمایت قاطع مجلس و دولت، حرکت اساسی صورت گیرد.

رنج ور اظهارداشت: با توجه به روابطی که اردکانیان در داخل کشور بین مسئولان اجرایی و همچنین روابطی که در خارج از کشور دارند، می‌توانند وزیر موفقی باشند و کارنامه خوبی از خود بر جای بگذارند.

رضا اردکانیان، مدیر اجرایی، دیپلمات و دانشمند شناخته شده  ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب است. وی مدیر مؤسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل متحد در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی(آب، خاک و پسماند) و همچنین هماهنگ کننده کارگروه برنامه ریزی و سازماندهی دهه جدید بین المللی آب (1397 – 1407) مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد است. پیش از این، وی به عنوان مدیر مؤسس برنامه دهه اول بین‌المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل فعالیت کرده است.

در طول 3 دهه گذشته اردکانیان مدیر مؤسس و راه انداز واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه ای و بین‌المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است. 

پیش از تعهدات بین المللی، وی به عنوان قائم مقام وزارت نیرو و نخستین معاون امورآب با دانشنامه دکتری در زمینه ی مدیریت منابع آب در وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران فعالیت نموده است.

تدوین و تصویب راهبردهای بلند مدت توسعه ی منابع آب در این دوره به ثمررسید.

وی معتقد است مدل و نوع حکمرانی دولت ها در عرصه آب در مناطق خشک و نیمه خشک، معرف سطح توسعه یافتگی آنهاست.

 اردکانیان عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و استاد تمام منتخب دانشگاه صنعتی درسدن آلمان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز