خبرگزاری کار ایران

انباشت زباله در حاشیه جاده از مشکلات اساسی صومعه سرا

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۰۶۱

فرماندار صومعه سرا گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرستان انباشت زباله های مناطق روستایی و مسافران در حاشیه جاده ها و تخریب چهره شهرستان است.

به گزارش ایلنا علی فتح اللهی در جلسه مشترک کمیته پسماند و کمیته ساماندهی متکدیان که در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد به جلسه چند روز گذشته استاندار در خصوص پسماند اشاره کرد و گفت:برکسی پوشیده نیست که زباله‌ها چه بلایی می‌توانند بر سر محیط زیست و خانواده ها بیاورند.

وی ‌آلودگی آبهای سطحی و زیر زمینی ، آلودگی منابع غذایی و بیماری دام و طیور را فقط جزیی از عواقب زباله ها دانست و تصریح کرد: در حال حاضر یکی از مشکلات اساسی شهرستان انباشت زباله‌های مناطق روستایی و مسافرین در حاشیه جاده ها و تخریب چهره شهرستان است.

فتح اللهی از تولید انرژی بوسیله زباله در کشورهای توسعه یافته سخن گفت و افزود: این در حالی است که در کشور ما زباله به یک معضل تبدیل شده است.

فرماندار صومعه سرا از عدم اهتمام جدی ادارات و مردم در بحث تفکیک از مبدا زباله گله کرد و بیان داشت:در بازدیدی که از یک کارخانه کارتن‌سازی درشهرک صنعتی داشتیم مواد اولیه آن مواد کاغذی بازیافتی بود که برای بدست آوردن آن با مشکلات مختلفی مواجه بودند و این در حالی است که ۹۰ درصد زباله ادارات کاغذ و فراورده های کاغذی است.

فرماندار صومعه سرا اظهار داشت: شهرداران باید گزارشی واقعی از کارها و اقدامات انجام شده ارائه دهند تامشخص شود واقعا تفکیک زباله در شهرستان چند درصد است وبه چه نحوی صورت میگیرد و چه آموزشهایی تاکنون انجام شده وبرنامه های آتی خود را بیان کنند.

وی در ادامه با اشاره به معضل حیوانات ناقل بیماری مانند سگها و... عنوان کرد:در مواقع خلوت و مکانهای کم تردد خطر حمله شغالها و سگ ها را به انسان داریم و در حال حاضر وجود بیش از حد این حیوانات شرایط بدی را در شهرستان رقم زده و از آنجایی‌که جان انسان برای ما ارزشمندتر از هرچیزی است باید اقدامات جدی در بحث ساماندهی و جمع آوری حیوانات ناقل بیماری انجام شود.

به گفته این مسئول باید تصمیمات درست واجرایی باتوجه به امکانات موجود اخذ شود و مشارکت تمام اقشار اعم از اصناف، دانش آموزان، فرهنگیان ،کشاورزان و... میتواند برای رفع این معضل کمک شایانی نماید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز