خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان :

ضرورت آسیب شناسی مشکلات واحدهای تولیدی/ مشکلات تولید فقط نقدینگی نیست

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۲۱۶

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: مشکلات واحدهای تولیدی استان صرفاً بحث مالی و نقدینگی نیست بلکه عمده مسائل بخش تولید، عدم کفایت در مدیریت است.

به گزارش ایلنا از رشت،  بیست و یکمین جلسه کارگروه رفع موانع تولید استان با اولین حضور سالاری، استاندار گیلان برگزار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان در ابتدا با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در استان گیلان گفت: این استان نسبت به سایر استانها با امکانات زیرساختی  نظیر ترانزیت هوایی- دریایی و جاده‌ای که در استان فراهم است بایستی در جذب سرمایه‌گذاری و مباحث تجاری سرآمد باشد. ما باید ضمن آسیب شناسی واحدهای تولیدی، تصمیمات و رویکرد استان را طوری جهت گیری کنیم تا موافق با قانون برنامه ششم باشد.
وی در مقوله تولیدات صادرات محور اظهار داشت: نگاه و توجه ویژه به صادرات همواره باید در طرح و برنامه مدیران واحدهای صنعتی و تولیدی استان جایگاه ویژه ای داشته باشد.
وی همچنین در خصوص مشکلات واحدهای تولیدی عنوان کرد: مشکلات واحدهای تولیدی استان صرفاً بحث مالی و نقدینگی نیست بلکه عمده مسائل بخش تولید، عدم کفایت در مدیریت تخصصی می باشد. از طرفی برخی از واحدهای ما به دلیل فرسودگی تجهیزات توان تولید و رقابت را ندارند که باید با بروز رسانی و نوسازی و استفاده از تکنولوژی روز دنیا حضور توانمند خود را در چرخه تولید و بازار رقابتی حفظ نموده تا جهش خوبی در رونق تولید و اشتغال و در گام بعدی صادرات و ورود به بازارهای جهانی را شاهد باشیم.
دلق پوش افزود: در شش ماهه اول 21 جلسه اصلی داشته ایم و تعداد جلسات فرعی 158 جلسه و درصد تحقق مصوبات 48 درصد در نیمه نخست امسال بوده است که بیشترین همکاری و حمایت از جانب بانک ملی و در مراتب بعدی بانک های تجارت و سپه بودند..
در ادامه استاندار گیلان عنوان داشت: حدود 1000 میلیارد تومان برای استان در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و خدمات اختصاص یافته که می توانیم این تقسیم بندی را برای جذب اعتبار هم انجام دهیم.
وی گفت: پرداخت تسهیلات با نرخ 18 درصد به تولیدکنندگان اساساً توجیه اقتصادی قابل توجهی ندارد و اهرم های تشویقی برای تولیدکنندگان باید جاذبه لازم را داشته باشند.
سالاری در پایان اظهار داشت : تقسیم بندی تسهیلات در سه بخش صنعت، معدن و تجارت و گردشگری و کشاورزی به لحاظ مقدار منابع باید مشخص گردد و بانکها هم در پرداخت تسهیلات در پرونده های های کارگروه ضمن داشتن نظارت، شتاب نمایند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز