خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراث فرهنگی استان از شهرداری رشت خواستار شد:

تسهیل در روند اجرای پروژه‌های احیای بافت‌های تاریخی

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۵۵۱

مدیرکل اداره میراث‌فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان تسهیل در روند اجرای پروژه‌های احیای بافت های تاریخی را از شهردار رشت خواستار شد.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان  اظهار کرد : شهرداری همواره از حوزه‌های تعیین کننده بوده و اقدامات مشترک با شهرداری رشت که همیشه تبلور اندیشه است بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

رضا علیزاده با بیان اینکه شرایط نامطلوبی بربافت تاریخی رشت حاکم است خاطرنشان کرد: احیای فضای تاریخی و تک بناها، به کمک همه نهادها عملکردهای نتیحه بخشی را ایجاد می کند.

وی گفت: هرچند با منابع محدود مالی و اعتباری مرمت آثاری مانند عمارت کلاه فرنگی پیگیری شدند اما برخی از مسئولان در لایه های میانی محدودیت هایی ایجاد کرده اند.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تسهیل در روند اجرای پروژه های احیای بافت های تاریخی را از شهردار رشت خواستار شد و افزود: انتظار می رود که شهرداری این کلانشهر به ویژه در بناهایی که مسئولان مانع مرمت می شوند کمک کند.

علیزاده ، اداره کل میراث را جزئی از بدنه شهرداری خواند و ادامه داد: احیای بناها به هویت بخشی شهری کمک‌های فراوانی می کند .

وی با اشاره به پروژه باز آفرینی و احیای محدوده تاریخی خواهر امام بیان داشت : قرار براین بود که اجرای طرح متوقف شده تا ساز و کار آن در شورای فرهنگی بررسی شود اما تعهدات و اقدامات عملیاتی دراجرای طرح کف پوش و سنگ فرش آن به ویژه برای آماده سازی در ایام عزاداری محرم توسط برخی مسئولان آنطور که باید پیش نرفت.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری گیلان تاکید کرد: باید با ساز و کار مشترک و با در نظر گرفتن منافع طرفین به کار ادامه داد تا این پروژه هدفمند تر دنبال شود.

علیزاده افزود: اهدافی که در طرح بازآفرینی شهری و درحوزه این نهاد قرار دارند باید با جدیت دنبال شوند.

وی گفت: نخستین گام در راستای جذب توریست ، برگزاری جشنواره های خوراک و صنایع دستی در پیاده راه است که بازخورد فراوانی به ویژه در ارائه فرهنگ شهر دارد.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و کردشگری گیلان بابیان اینکه این اداره کل مباحث مربوط به مسیر جاده ابریشم را به عنوان دبیرخانه دنبال می کند افزود: در بحث شهر خلاق نیز مصمم تر و عملیاتی تر وارد می شویم.

علیزاده خاطر نشان کرد: می توانیم بناهای تاریخی و به ویژه هتل های قدیمی را به فرصت تبدیل کنیم اما این مهم‌منوط به دریافت اعتبارات است.

وی تاکید کرد: پروژه‌های خاصی مانند ساغریسازان، خواهر امام و استاد سرا باید با جدیت بیشتری دنبال شوند.

این‌مسئول همچنین بیان داشت: برای صندوق حفظ احیا نیز باید کمیته ای تشکیل و از آن برای خدمت رسانی به شهر استفاده کنیم.

مدیر کل اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گفت: اگر در جریان روند پروژه ها با نگاه شهردار جدید رشت و با تجربیات وی پیش رویم به نتایج مطلوبی دست پیدا می کنیم.

علیزاده با اشاره به برگزاری نمایشگاه ملی خوراک و صنایع دستی در منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و بازخورد نامطلوب آن افزود : بهترین مکان برای برگزاری چنین نمایشگاهی پیاده راه فرهنگی است.

 وی همچنین از برگزاری جشنواره اقوام در این پیاده راه خبر داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز