خبرگزاری کار ایران

مدیر امور بین الملل شهرداری رشت خبر داد:

راه‌اندازی آکادمی خوراک شناسی در گیلان در آینده نزدیک

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۹۱

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت از راه اندازی آکادمی خوراک شناسی در گیلان در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش ایلنا از رشت، فاطمه قدیمی با اشاره به اینکه شبکه شهرهای خلاق یونسکو در دنیا در ۷ محور فعالیت می کنند، گفت: خوراک، ادبیات، طراحی و دیزاین، صنایع دستی، هنرهای آیینی، هنرهای رسانه ای و موسیقی است.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت افزود: از ایران دو شهر رشت و اصفهان به ترتیب به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی و شهر خلاق صنایع دستی ثبت شده اند.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت تصریح کرد: اتفاقی که برای این دو شهر رخ داده است باعث شده دیپلماسی جدیدی برای شهرها تبیین شود و امیدواریم در توسعه صنعت گردشگری گام های خوبی برداریم.

فاطمه قدیمی با تاکید بر اینکه این ظرفیت خوراک شناسی ، نافی سایر زمینه ها و ظرفیت ها نیست افزود: شهرهایی که وارد شبکه شهرهای خلاق می شوند متعهد می شوند در سایر زمینه ها از جمله هوشمند سازی، محیط زیست، ادبیات و ... همکاری و پروژه های مشترک داشته باشند. ما هم از همه چهره های توانمند در همه حوزه ها دعوت می کنیم که همکاری های مشترکی با مدیریت شهری رشت داشته باشند.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت اظهارداشت : امروز به مناسبت روز جهانی غذا بر اساس شعار امسال در راستای کاهش مهاجرت، سرمایه گذاری برای شهرها و توسعه روستایی همایشی داریم. رشت به عنوان مرکز استان گیلان می‌خواهد مدل توسعه اقتصادی شهرخلاق خوراک شناسی را با تاکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری ، اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال تعریف کند.

فاطمه قدیمی در پایان ابراز امیدواری کرد: امیدوارم با ارتباطات و هم افزایی علمی، در آینده نزدیک شاهد تکمیل پروژه و راه اندازی آکادمی خوراک شناسی گیلان باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز