خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان :

باید پاسداران فرهنگ گیلان را به نقاط مختلف دنیا اعزام کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۴۸۵۹۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان گفت: باید افرادی متخصص پرورش یابند و به عنوان پاسداران فرهنگ گیلان به نقاط مختلف دنیا فرستاده شوند.

به گزارش ایلنا از رشت،‌ کیوان محمدی در همایش "شهرخلاق خوراک شناسی رشت و روز جهانی غذا"  گفت: گیلان استانی با مردمان بافرهنگ است اما پیش از این وقتی از فرهنگ صحبت می شد توجه به سمت هنرمندان، ادبیات و مطبوعات می رفت. خوشحالم که مدیریت شهری توانسته است خوراک را به عنوان عنصر قوی فرهنگی معرفی کند. فرهنگ فقط هنر و ادبیات نیست. فرهنگ همه ابعاد زندگی است و در مردم شناسی اقتصادی به سه عنصر خوراک، پوشاک و مسکن توجه ویژه می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان موزه میراث روستایی را گنجینه ای ارزشمند و قابل مقایسه با موزه های مطرح دنیا دانست و افزود: رستوران دائمی برای سرو شدن تمامی نان های متنوع گیلان در موزه میراث روستایی می تواند تدارک دیده شود که صرفاً خوراک محلی سرو شود و به صورت شبانه روزی آماده سرویس دهی به گردشگران داخلی و خارجی باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب رشت در کشوری ۸۰ میلیون نفری به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی اتفاقی نیست تصریح کرد: خوراک های گیاهی پرشماری در این شهر وجود دارد که باعث می شود رشت حرف های فراوانی در دنیا داشته باشد. اگر کار ساماندهی شده در عرصه توریسم بین الملل داشته باشیم می‌توانیم این خوراک ها را در دنیا مطرح کنیم.

محمدی با بیان اینکه کشور هند هم خوراک های گیاهی فراوانی دارد اضافه کرد: با توجه به تند بودن غذاهای هندی، می توانیم با کار فرهنگی قوی فرهنگی این خوراک ها را به دنیا معرفی کنیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزاری دوره‌های آموزشی را یکی از راهکارهای موثر دانست و افزود: باید افرادی متخصص در این حوزه پرورش یابند و به عنوان پاسداران فرهنگ گیلان به نقاط مختلف دنیا فرستاده شوند. خوراک حلال و خلاقانه ما هم می تواند در کنار هنر ایرانی و مسائل عرفانی به دنیا صادر شود.

 کیوان محمدی همچنین به توجه ویژه گیلانی ها به خوراک و پوشاک اشاره کرد و ادامه داد: باید توجه ویژه ای به این دو حوزه داشته باشیم و جا دارد موزه پوشاک نیز داشته باشیم. ضمناً برخی مدعی هستند که تنوع غذایی گیلان به ۴۰۰ نوع هم می رسد و بیش از این ۱۷۰ مورد است. انواع و اقسام نان در گیلان پخت می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گیلان در پایان اعلام کرد این سازمان در حوزه‌های آموزش، پژوهش و اجرا یار و یاور همه دستگاه ها از جمله شهرداری رشت خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز